در کارگاه آموزشی کارآفرینی مطرح شد؛

تیم سازی، کلید اصلی موفقیت در کارآفرینی/ برای کارآفرینی توانمندی‌های خود را افزایش دهیم

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ کد : ۶۶۰۴ آموزش و کارآفرینی
به همت جهاددانشگاهی اردبیل و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و امور بانوان فرمانداری استان، کارگاه آموزشی" کارآفرینی" شنبه ۷ اردیبهشت ماه در هنرستان شهربانو در اردبیل برگزار شد.
تیم سازی، کلید اصلی موفقیت در کارآفرینی/ برای کارآفرینی توانمندی‌های خود را افزایش دهیم

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در آغاز این کارگاه، مشاور امور بانوان فرمانداری اردبیل با بیان اینکه ورود به دنیای کارآفرینی نیازمند دانش و مهارت است، افزود: آموزش و ایجاد مهارت‌ کارآفرینی در دانش‌آموزان از اولویت‌های جامعه امروز محسوب می شود.

لیلا حضرتی با اشاره به اینکه برای کارآفرینی باید توانمندی‌های خود را افزایش دهیم، یادآور شد: مهارت فرصت‌شناسی، خرده مهارت‌های بسیاری را پوشش می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به ارزیابی و تشخیص فرصت‌های موجود، قدرت تفکیک بین فرصت‌های مقطعی و فرصت‌هایی که می‌توانند محور کسب و کار باشند اشاره کرد.

در این کارگاه مدرس و تسهیل‌گر رویداد کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری را پیش زمینه کارآفرینی عنوان کرد و گفت: انجام کارگروهی موجب هدفمندی و خلاقانه عمل کردن در فعالیت‌ها می‌شود و می‌توان گفت کلید اصلی موفقیت در این امر تیم سازی است.

 رامین نیلوفری اظهار کرد: کارآفرینی فقط به معنای تولید محصول جدید نیست بلکه معنای خلق روش جدیدی برای تولید محصولات، ورود به بازارهای جدید در جوامع مختلف و تولید کالای قدیمی به سبک جدید و نو را نیز دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر در پرورش ایده و طرح، تیم‌سازی صورت گیرد فعالیت آن اثربخش‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: سریع‌ترین راه برای اعتبارسنجی و بازخورد یک ایده، ورود آن به بازار هدف است.

مدرس و تسهیل‌گر رویداد کارآفرینی با بیان اینکه کارآفرینی به فعالیتی گفته می‌شود که منجر به کسب درآمد و منفعت شود، یادآورشد: در ایجاد فرصت‌ها شغلی باید بوم کسب و کار مد نظر قرار گیرد که با استفاده از آن می‌توان وضعیت آن را به صورت کلی بررسی و اشکالات را برطرف کرد.

نیلوفری ادامه داد: طرح ریزی آغاز کسب و کار، تشخیص فاکتورهای کلیدی موفقیت در آن، مسلط شدن به مفاهیم مدیریتی، یادگیری رفتار سازمانی و مهارت‌های ارتباطی در موفقیت یا شکست در فرایند کارآفرینی تأثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه بوم مدل کسب و کار، ابزار ساده تصویری و در عین حال بسیار قدرتمند است، تصریح کرد: بخش مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان درآمد، فعالیت‌های اصلی، منابع اصلی، شرکای کلیدی و ساختار هزینه‌ها را می‌توان 9 بخش اصلی بوم کسب و کار نام برد.

این تسهیل‌گر رویداد کارآفرینی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این بوم، امکان استفاده گروهی و به چالش کشیدن مدل کسب و کار است.

گفتنی است، درکارگاه کارآفرینی دانش آموزان به تمرین کارگروهی، خلق ایده‌های نو و تهیه مدل و بوم کسب وکار پرداختند و به سؤالات آنان پاسخ داده شد.

 


نظر شما :