سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل:

جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۶۵۸۸۹ فرهنگی
سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است که از صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.
جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، دکتر رسولی؛ ضمن تبریک 16 آذر، روز دانشجو به همه آزادگان جهان، مردم ایران، جامعه دانشگاهی و بویژه دانشجویان حق‌طلب و غیرتمند، تصریح کرد:  ۱۶ آذر در تاریخ کشور ما، نماد چهره مردمی دانشگاه و دانشجویان در کشور عزیز ماست،

وی با اشاره به شکل گیری جنبش دانشجویی بیان کرد: نسل اول جنبش دانشجویی در فضای اعتراضی مردم به نافرجام ساختن نهضت ملی نفت، روی کار آمدن حکومت کودتایی و سیطره آمریکا در امورات کشورمان رقم خورد، و دانشکده فنی دانشگاه تهران با آغشته شدن به خون دانشجویان در اعتراض به دولت استعمار گر آمریکا، درس عملی مبارزه با استکبار جهانی و استبداد داخلی را در سرفصل درس‌های نانوشته و فوق برنامه خود قرار داد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، ادامه داد: جنبش دانشجویی بعد از آذر ۱۳۳۲ فراز و نشیب‌های زیادی پیدا کرده است این جنبش در نسل اول با درهم آمیختگی جریانات ملی گرایی، مارکسیستی و مذهبی در مقابله با سلطه‌گری آمریکا و استبداد داخلی هویت پیدا کرد.

 رسولی با بیان اینکه نسل دوم با پیروزی انقلاب اسلامی و بدلیل کارآمدی جریانات مذهبی، به یکی از بنیانهای انقلاب اسلامی تبدیل شد گفت: نسل سوم جنبش دانشجویی با تشدید رقابت‌های جناحی در داخل کشور بین جناح‌های موسوم به اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، این جنبش نیز دچار شکاف شده و رنگ و بوی جناحی گرفتند و در عین حال هویت اصلی خود را در ایجاد اقتدار برای انقلاب اسلامی نمایان ساختند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر فضای مسمومی که در نتیجه ضعف عملکرد دولت‌ها از یک طرف، رقابت‌های سیاسی مخرب جناح‌ها از سوی دیگر و همچنین جنگ شناختی که رسانه‌های نظام سلطه و عوامل ایرانی آنها در داخل و خارج کشور به راه انداخته اند. تلاش می شود تا بخشی از جریانات دانشجویی در مسیر خواسته‌های شیطان بزرگ،آمریکای جهانخوار قرار گیرد و هویت ضد استکباری خود را از دست داده و به ضد خود تبدیل شود.

رسولی تاکید کرد: بدون تردید اصالت جنبش دانشجویی در مبارزه با سیاست‌های جهانخواران و همچنین نقد دولتمردان کشورمان و عدالت‌طلبی برای آحاد مردم و حرکت در مسیر توحید و حق طلبی است. جنبش دانشجویی شفاف‌ترین و رساترین صدای مردم ایران است که از صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

کلید واژه ها: روز دانشجو جهاددانشگاهی استان اردبیل


نظر شما :