اعلام آمادگی جهاددانشگاهی هرمزگان برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۳ کد : ۶۵۶۱۹ پژوهش و فناوری
رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان از تلاش این نهاد برای توسعه مراکز درمانی اسکرین و مراکز ناباروری در استان خبر داد و گفت: مرکز درمان ناباروری با همکاری پژوهشگاه‌ رویان جهاددانشگاهی در استان هرمزگان راه‌اندازی می‌شود.
اعلام آمادگی جهاددانشگاهی هرمزگان برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان هرمزگان، دکتر احمد زاهری در دیدار با دکتر آرامی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، خمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردم و مسؤولان استان در حوزه درمان ناباروری گفت: درصددیم تا مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را با کسب مجوز از سوی این نهاد در هرمزگان راه اندازی کنیم.

وی به پیشرفت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی، تشخیص، اسکرین، سلول های بنیادی و درمان ناباروری اشاره و تصریح کرد: با پیشرفت‌های این نهاد انقلابی در حوزه درمان ناباروری، دیگر هیچ بن‌بستی برای فرزندآوری در کشور نیست.

دکتر زاهری از مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی به‌عنوان موفق‌ترین مراکز درمانی این حوزه در کشور نام برد و گفت: علی‌رغم تعداد محدود مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در سطح کشور، افزون بر ۶۰ درصد درمان‌های موفق در این بخش مربوط به مراکز وابسته به این نهاد است.

دکتر منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، خمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: به منظور افزایش توانمندی های علمی و فناوری در هرمزگان و کاهش هزینه ها جهت درمان ناباوری در استان، این آمادگی را داریم در صورت موافقت جهاددانشگاهی، شعبه ای از پژوهشکده رویان را در این استان راه اندازی کنیم.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: بحث ناباروری یکی از پارامترهای اصلی افزایش جمعیت است که با کمک جهاددانشگاهی و تلاش و همکاری دکتر زاهری رئیس واحد هرمزگان این نهاد به دنبال راه اندازی مرکز تخصصی ناباروری موسسه رویان در هرمزگان خواهیم بود.

این نماینده مجلس افزود: با راه اندازی مرکز جامع زنان و ناباروری جهاددانشگاهی، مردم هرمزگان علاوه بر اینکه نیازی برای مراجعه به تهران نخواهند داشت، بلکه منطقه نیز تحت پوشش قرار می گیرد که انجام این پروژه ها برای ما یک خدمت و برای اقتدار استان یک فرصت محسوب می شود.

آرامی در پایان تاکید کرد: استان هرمزگان در حالی جزو استان های فاقد پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی است که با پیگیری مسوولان و همت مدیران جهاددانشگاهی در استان، می توان به راه اندازی فاز اول این طرح در استان امیدوار بود.


نظر شما :