به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب شکاف بین تحقیقات و عملکرد حسابداری منتشر شد

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۷ کد : ۶۵۱۶۵ فرهنگی
انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «شکاف بین تحقیقات و عملکرد حسابداری بخش عمومی» را با رویکردی به حوزه علوم انسانی به ویژه حسابداری منتشر کرد.
کتاب شکاف بین تحقیقات و عملکرد حسابداری منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، این کتاب توسط لارنس فری، آیریس سالیتر، ایلینا استچولینی و بیزل تاکر سال 2023 در آمریکا تالیف گردیده و توسط دکتر سعید علی پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مریم طالب العلم و دکتر خدیجه ربیعی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور به فارسی ترجمه گردیده است.

در این کتاب، شیوه ارتقای رابطه بین سیاست عملی و عمومی با تحقیق دانشگاهی، و اینکه دانشگاهیان و متخصصان چگونه می‌توانند برنامه‌های کار تحقیقاتی را به نحو بهتری تعریف کنند و یافته‌های مرتبط با حسابداری و پاسخگویی را در خدمات عمومی ارائه دهند، بررسی می‌شود.

تحلیلی تطبیقی در سطح بین‌المللی با هدف بررسی شکاف میان تحقیق و عمل در حسابداری بخش خدمات عمومی به اجرا در آمد. در تحلیل مذکور، از دیدگاه‌های نظری 21 کشور و دیدگاه‌های رؤسای خدمات عمومی در 3 نهاد حسابداری حرفه‌ای بین‌المللی پیشرو که فعالانه در عرصه خدمات عمومی شرکت داشتند، استفاده شد.

تحقیق دانشگاهی می‌تواند برای عمل سودمند باشد؛ ولی مشارکت در اقدامات سیاستی سطح بالا عمدتاً از سوی گروه‌های کوچکی از محققان باتجربه انجام‌ گرفته است. از نظر سایر محققان در جامعه دانشگاهی، این دستاورد ممکن است، در مقایسه با سایر فعالیت‌های عمدتاً پژوهشی‌تر، چندان ارزشمند تلقی نشود.

کتاب حاضر طیف وسیعی از کشورها را پوشش می‌دهد و تلاش دارد تحلیل تطبیقی دقیقی از میزان انطباق تحقیق دانشگاهی با بخش عمومی و تأثیرگذاری عملی آن در این بخش به دست دهد. این تحلیل اصولاً شامل کشورهای دموکراتیک لیبرال و نسبتاً پیشرفته غربی از اروپا و نیز استرالیا و آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده آمریکا) است. با این‌ حال، بخش مهمی از این تحلیل تطبیقی گسترده به دستاوردهای پژوهشی از آفریقا(نیجریه و غنا)، آمریکای جنوبی(برزیل) و آسیا(مالزی و تایلند) مربوط می‌شوند. با این‌ وجود، سایر اقتصادهای در حال‌ توسعه در تحلیل قرار نگرفته‌اند؛ اقتصادهایی که یافته‌های آن‌ها ممکن است متفاوت و شایان تحقیق و بررسی باشد.

این کتاب از آن‌ جهت بلندپروازانه و نیز نوآورانه است که از طیف وسیعی از دانشگاهیان و متخصصان در سطح بین‌المللی برای بررسی شکاف بین تحقیق و عمل بهره می‌برد.

کتاب «شکاف بین تحقیقات و عملکرد حسابداری بخش عمومی»، 128 صفحه ای، در 5 فصل تالیف شده است و به قیمت 1500000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کلید واژه ها: انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب شکاف بین تحقیقات و عملکرد حسابداری


نظر شما :