ترویج گفتمان علم در میان مردم؛ ماموریت شاخص سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر سعید خدیوی با گرامیداشت 24 آبان ماه، روز کتاب، کتابخوانی وکتابدار به تحولی جدی در اساسنامه و عنوان انتشارات جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: عنوان «انتشارات جهاددانشگاهی» در سال جاری به سازمان «ترویج مطالعه و نشر» تغییر پیدا کرد.
به گفته وی، این تغییر عنوان نشان از تغییر رویکرد و تغییر ماموریت در مجموعه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی دارد.
خدیوی با تاکید بر این که جهاددانشگاهی با این تغییر رویکرد به دنبال ترویج فرهنگ مطالعه است، بیان کرد: در گذشته بیشترین تمرکز ما بر روی تولید محتواهای فاخر بود در حالی که امروزه موضوع ترویج مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی به عنوان یک خلا در جامعه احساس میشود و یکی از جدیترین ماموریتهای سازمان ترویج و مطالعه نشر جهاددانشگاهی موضوع ترویج مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.
وی تصریح کرد: تبدیل گفتمان علم به گفتمان قابل فهم برای مردم از دیگر خلاهایی است که در جامعه ملموس است و ماموریت جهاددانشگاهی در سازمان ترویج مطالعه و نشر و ترویج گفتمان علم در بین مردم است.
معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: ضرورت دارد سازمان ترویج مطالعه و نشر روی این خلا و اتصال بین نخبگان و دانشگاهیان با جامعه تمرکز کند.
نظر شما :