مدیر مرکز تجاری سازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد:

نقش جهاددانشگاهی در توسعه اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای در استان

۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۹ کد : ۶۴۷۴۶ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بر نقش این سازمان به عنوان یک نهاد واسطه جهت توسعه اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای در استان تاکید کرد.
نقش جهاددانشگاهی در توسعه اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد سخدری با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی، اظهار کرد: به همین مناسبت مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان رضوی سمینار تخصصی با عنوان "سیاست‌های تخصصی‌سازی هوشمند مبتنی بر اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای" برگزار می‌کند.

وی ضمن تشریح موضوع این سمینار، اظهار کرد: یکی از الگوهای بسیار مهم در دنیا زیست بوم نوآوری و کارآفرینی منطقه‌ای است و اگر ما در کشورمان بنا داریم تا فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم باید مساله اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای را جدی بگیریم.

سخدری از سازمان جهاددانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو نام برد و افزود: به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا به مساله اکوسیستم منطقه‌ای توجه بیشتری داشته باشیم و ادبیات آن را توسعه دهیم.

مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: ما در جهاددانشگاهی تلاش می‌کنیم تا دریچه جدیدی به روی سیاست توسعه منطقه‌ای در استان باز کنیم. در این راستا لازم است تا بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق جغرافیایی مختلف استان نقشه راهی جهت توسعه کسب و کارها در این مناطق تدوین کنیم.

وی بر ضرورت ترویج چنین رویکردی در نظام حکمرانی اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: این سمینار 4 ضلع که شامل کارآفرینان، دولت، دانشگاه و جامعه هستند دارد که باید درک درستی از مفاهیم بحث توسعه نوآوری داشته باشند.

سخدری با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه جهت توسعه استان بیان کرد: برای توسعه اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای در استان باید این 4 ضلع به یک دیگر متصل باشند که جهاددانشگاهی می‌تواند به خوبی این نقش واسطه‌ای را ایفا کند.

مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری سمینار "سیاست‌های تخصصی‌سازی هوشمند مبتنی بر اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای" که 24 آبان برگزار می‌شود، بیان کرد: در این نشست‌، به دنبال گفت‌وگو و تعامل با اضلاع مختلفی که در توسعه نوآوری نقش دارند هستیم تا در آینده سندی طراحی کنیم و بر اساس این سند الگوی نوآوری زیست بوم منطقه‌ای در استان را توسعه دهیم.

گفتنی است، سمینار تخصصی "سیاست‌های تخصصی‌سازی هوشمند مبتنی بر اکوسیستم نوآوری منطقه‌ای" 4 شنبه، 24 آبان ماه از ساعت 10 تا 11:30 در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی برگزار می شود.


نظر شما :