رییس پارک علم و فناوری استان تاکید کرد:

حمایت ویژه از حرکت های علمی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی

۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۹ کد : ۶۴۶۹۸ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
رییس پارک علم و فنآوری استان آذربایجان غربی بر حمایت ویژه از حرکت های علمی جهاددانشگاهی استان تاکید کرد.
حمایت ویژه از حرکت های علمی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر جواد نوری نیا رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با حضور در جهاددانشگاهی استان با رییس این نهاد دیدار و دو طرف به بحث و بررسی موارد مورد علاقه پرداختند.

دکتر نوری نیا در این جلسه گفت: ما در همه زمینه های علمی هماهنگی کامل داریم، کارهای مشترک علمی مورد توجه دو طرف از حمایت کامل پارک برخوردار است و هیچ فرقی نمی کند که نخبگان  استان از سوی کدام موسسه یا مرکز مورد حمایت قرار می گیرند، تمام حرف ما این است که از نخبگان استان به نحو احسن حمایت شود.

دکتر نوری نیا با تاکید بر این که در انجام کارهای مشترک در زمینه های مختلف باید برخی عقب ماندگی های استان در مورد توجه قرار گرفته و در صدد پر کردن این خلا ها باشیم ادامه داد: تا زمانی که عملکرد  جزیره ای و تکروی در مسایل علمی ملاک عمل باشد نمی توان به موفقیت های آتی رسید.

دکتر نوری نیا با بیان اینکه 160 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است، ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های نهاد علمی و فعال جهاددانشگاهی می تواند ظرفیت های عملی ما را در پذیرش تعداد بیشتری از شرکت ها و پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از نخبگان افزایش دهد .

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر این که در ارتقای  جایگاه علمی و عملی استان آذربایجان غربی باید هم افزایی های سازنده مورد تاکید و توجه قرار گیرد افزود: ما و مجموعه جهاددانشگاهی یک هدف واحد داریم و در راه رسیدن به آن هدف باید با هماهنگی از ظرفیت های متقابل همدیگر بهره مند شویم.

دکتر رضا حسین زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: جهاددانشگاهی با ایجاد فضای تعاملی تبدیل دانایی به توانایی و خودباوری علمی پیوند دهنده تار و پودهای پیشرفت های علمی کشور است.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و پیشرفت های علمی دو حلقه جداگانه اند که برای پیوند خوردن و اتصال احتیاج به یک حلقه واسطی با ظرفیت های بالا دارند که این ظرفیت به لحاظ قانونی و نیز توانایی های علمی و فنی و در جهاددانشگاهی فراهم است و جهاددانشگاهی می تواند به عنوان حلقه مفقوده میان دانشگاه و صنعت نقش موثری ایفا کند.

دکتر حسین زاده ادامه داد: ذات فعالیت در نهادهایی که با قشر جوان و دانشجو و در عین حال مسایل علمی سر و کار دارند   مطالبه گری است.

وی افزود: روحیه حاکم بر تمام فعالیت های جهاددانشگاهی فعالیت های جهادی مبتنی بر موضوعات بر زمین مانده و مغفول افتاده است و با تاکید بر این مسیر است که احساس تکلیف کرده و کمک به توسعه استان در زمینه های مختلف را وظیفه خود می دانیم.


نظر شما :