بسترسازی برای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارت آپ ها توسط جهاددانشگاهی/ واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکت‌های فناور

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۶۴۶۲۹ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در مراسم آغاز هفته کارآفرینی استان البرز و افتتاحیه کمپ آموزشی ترویجی (اینوتاد) از بسترسازی این نهاد برای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارت آپ ها سخن گفت.
بسترسازی برای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارت آپ ها توسط جهاددانشگاهی/  واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکت‌های فناور

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در مراسم افتتاحیه کمپ آموزشی ترویجی (اینوتاد) که امروز شنبه 20 آبان ماه توسط پارک علم و فناوری البرز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج برگزار شد گفت: جهاددانشگاهی یک‌نهاد انقلابی است که در ابتدای انقلاب بدون هیچ تجربه‌ای کار خود را شروع کرد و منشأ اثر و خیر فراوان برای کشور و جامعه شد. 

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه بیگانگان از ابتدای انقلاب تاکنون افزود: پس از انقلاب همه در ها را به روی کشورمان بستند و حتی یک سیم‌خاردار هم به کشورمان نمی‌دادند، اما نهادهایی مثل جهاددانشگاهی با اعضای توانمند این موانع را کنار زدند و برای کشور افتخار آفریدند.

 وی با اشاره به اینکه در این شرایط نخبه‌ها و نوابغ کشور بودند که با استفاده از توانایی خود توانستند در این شرایط سخت فعالیت کنند ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی در کنار این فعالیت‌های علمی و فناوری، امور فرهنگی را نیز به دست گرفت. 

رییس جهاددانشگاهی  به توانمندی‌های این نهاد در عرصه پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری اشاره کرد و گفت: وقتی سخن از حمایت از کسب‌وکارها و استارت آپ‌ها نیز به میان آمد، جهاد دانشگاهی با تاسیس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مسئولیت خود را انجام داد و بسترساز توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نیز استارت آپ در کشور شد .

اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکت‌های فناور واگذار می‌شود

رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی نیز در این مراسم از واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکت‌های فناور خبر داد. 
مهندس مهدی عباسی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پارک علم و فناوری البرز از ابتدای تاسیس این بوده که علی‌رغم محرومیت‌های موجود بتواند در حوزه فناوری حرف برای گفتن داشته باشد. 

وی افزود: البرز چهارمین استان کشور ازنظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان است،‌ اما هنوز ساختار فناورانه گسترش خوبی در شهرستان‌های استان البرز نداشته است.

مهندس مهدی عباسی ادامه داد: در سال‌های اخیر با کمک‌های مقام عالی استان اقداماتی شروع‌شده و ما تمام توان خود را گذاشته‌ایم تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع کنیم. 

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به واگذاری اراضی پارک به شرکت‌های فناور اعلام کرد: با نگاه بلند رییس جهاد دانشگاهی، موافقت جهاد دانشگاهی نسبت به واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکت‌های فناور صادر شد. همچنین خبر خوب بعدی این است که روز پنجشنبه در سومین کنفرانس ملی انجمن پارک‌ها و سازمان‌های نوآور کشور مصوب شد که چهارمین دوره کنفرانس در استان البرز برگزار شود و افزود,؛ امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر برنامه وزینی برای استان اجرا کنیم.
 


نظر شما :