با همکاری جهاددانشگاهی؛

رویداد «هم‌تا بازار» ۲۴ و ۲۵ آبان برگزار می‌شود/معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک در این رویداد

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۵ کد : ۶۴۵۴۸ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
در نشست خبری برگزاری رویداد «هم‌تا بازار» بیان شد: این رویداد ۲۴ و ۲۵ آبان ماه با همکاری جهاددانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری این نهاد برگزار می شود.
رویداد «هم‌تا بازار» ۲۴ و ۲۵ آبان برگزار می‌شود/معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک در این رویداد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست خبری رویداد معرفی محصولات و دستاوردهای فناورانه صنایع و خدمات و فرصت‌های شغلی با عنوان  «هم‌تا بازار» (هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک، تجاری سازی و اقتصاد دانش‌بنیان) با حضور رضا زین ساز معاون تجاری سازی و امور شرکت‌های سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و عضو شورای کمیته علمی کمیته این رویداد و دکتر سیدمهرداد حسینی‌زیدآبادی مدیرعامل گروه مشاوران توسعه کسب و کار "سیناپتک" و رییس ستاد برگزاری رویداد، امروز 17 آبان در سازمان ستفا برگزار شد.

معاون تجاری سازی و امور شرکت‌های، سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی در این نشست بیان کرد: این رویداد که در زمینه هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک برگزار می شود، هدفش شناسایی نیازهای حوزه فناورانه در این زمینه و بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات این حوزه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این این 3 حوزه است.

وی در ادامه به معرفی جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد برخواسته از دل انقلاب است که در حال حاضر با بالغ بر 100 واحد سازمانی، 30 پژوهشکده، 3 پژوهشگاه، 3 خبرگزاری و 2 دانشگاه نقش مهمی در توسعه بخشی از اکوسیستم فناوری در کشور بازی می کند.

زین ساز بیان کرد: با تغییراتی که در حوزه فناوری در دنیا اتفاق افتاده، عمدتا می توان گفت این نهاد هم اتفاقات این حوزه را دنبال می کند.

در ادامه رییس ستاد برگزاری هم‌تا بازار بیان کرد: شرکت سپناپتک یک شرکت خصوصی است که با همکاری جهاددانشگاهی یکی از مسایل کلیدی که نیاز به اطلاع رسانی و فراخوان در کشور داشت را بر عهده گرفته است، زیرا در دوران هوش مصنوعی نمی توان با ابزار 40 سال پیش کار کرد.

وی افزود: عنوان و نام «هم‌تا بازار» از هوش مصنوعی و تجاری سازی اقتصاد دانش بنیان گرفته  شده است، عنوانی که با توجه به اهمیت آن جهاددانشگاهی سازمانی را با نام تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ایجاد کرده است.

حسینی‌زیدآبادی با اشاره به این که اقتصاد کشور اقتصاد دولتی است و بخش دولتی نیز باید حضور پررنگی در این رویداد پیدا کند، در رابطه با رایزنی های انجام شده با وزارتخانه ها گفت: در این زمینه جهاددانشگاهی با 18 وزارتخانه نامه نگاری کرد که 12 وزاتخانه با این رویداد همکاری می کنند.

وی اظهار کرد: از اهداف این رویداد شناسایی و معرفی شرکت های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی، درگیر کردن شرکت های سرمایه گذاری (صندوق) پرخطر با تمرکز بر هوش مصنوعی و معرفی نیازهای فناورانه است.

رییس ستاد برگزاری همتابازار با بیان این که با 500 شرکت برتر مکاتبه شده است، در رابطه با برنامه های این همایش گفت: در این دوره 4 سمینار با موضوع معرفی فناوری های هوشمند و کاربرد آن در حوزه های مختلف اقتصادی برگزار می شود.

حسینی‌زیدآبادی در پایان بیان کرد: این رویداد 24 و 25 آبان در بخش های هم اندیشی، سمینار و کارگاه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار می شود.


نظر شما :