رییس جهاددانشگاهی مازندران تاکید کرد؛

تدوین «اطلس فرهنگی مازندران» احیاکننده آیین‌های سنتی

۱۴ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۳ کد : ۶۴۳۹۷ عمومی
رییس جهاددانشگاهی مازندران در پیامی به مناسبت روز ملی مازندران، به تدوین اطلس فرهنگی استان اشاره و اظهار کرد: لازم می‌دانم با تمام توان، اصالت این استان را حفظ و آیین‌هایی سنتی که زیر بار کم‌توجهی‌ها غبار غفلت گرفته است احیا کنیم.
تدوین «اطلس فرهنگی مازندران» احیاکننده آیین‌های سنتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندران، مهندس محمدرضا یوسفی مهر رییس جهاددانشگاهی مازندران، ضمن گرامیداشت 14 آبان ماه به عنوان روز مازندران، پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

۱۴آبان روز تشیع، ولایت پذیری، فرهنگ و سنت‌های تعالی بخش و روز مردمانی نجیب و تمدن‌سازی است که عشق و علاقه‌شان به خاندان عصمت و طهارت(ع) زبانزد همه اقوام ایرانی است.

به گواهی تاریخ، مردم مازندران، در روز عید سعید فطر در سال ۲۵۰ هجری قمری در مسجد جامع کجور نماز عید را به امامت «حسن بن زید علوی» برگزار کردند و توانستند اولین حکومت شیعی جهان را تشکیل دهند.

ما به سهم خود نام‌گذاری روز 14 آبان را به نام روز مازندران در تقویم رسمی کشور ارج می نهیم و  مازندران را  به حرمت امامزادگان علوی‌اش، زهد و پارسایی عالمان دینی‌اش، شجاعت دلیرمردان ولائی‌اش، شیرین سخنی شاعران و ادیبان تبری‌اش، رسومات و سنت‌های بومی و محلی‌اش، فرهنگ پهلوانی و قهرمانی‌اش، از جان دوست‌تر می‌داریم.

در سال جاری که جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد تحول آفرین اقدام به تدوین اطلس فرهنگی استان مازندران  کرده است، لازم می‌دانم با تمام توان، اصالت این استان را حفظ و آیین‌هایی که زیر بار کم‌توجهی‌ها غبار غفلت گرفته است، احیا کنیم.

محمدرضا یوسفی مهر
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی مازندران


نظر شما :