سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاددانشگاهی اعلام کرد:
فراخوان شناسایی نقشآفرینان زیستبوم کارآفرینی (استارتاپی)
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سیروس دشتی در رابطه با فراخوان شناسایی نقشآفرینان زیستبوم کارآفرینی (استارتاپی) گفت: سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور و در راستای انجام ماموریتهای محوله نقشه جامع علمی کشور(ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری با تأکید بر جامعه دانشگاهی کشور) به این سازمان و با توجه به اهداف و برنامههای ششم توسعه جهاددانشگاهی (1396-1400)، در گستره جغرافیایی شعب خود در سراسرکشور برگزاری 640 رویداد کارآفرینی (تحت الگو مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی) در جهت تقویت و شکوفایی زیست بوم کارآفرینی را برنامهریزی نموده است.
وی اظهار کرد: توسعه و راهاندازی شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان، به پیش نیازهایی احتیاج دارد که زیرساخت این پیش نیازها، شکلگیری و شناسایی زیستبوم کارآفرینی و اتصال حلقههای آن به هم بوده و نقطه شروع این زیستبوم فرهنگسازی کارآفرینی است. یکی از دلایل عدم تحقق اهداف کمی شرکتهای دانش بنیان فقدان پشتوانهها و بی توجهی به پیشنیازهای یاد شده میباشد. ترجمان این پیش نیازها، شناسایی و ایجاد زیر ساختهایی برای بروز ایدههای جدید است که خروجی آنها، کسب و کارهای نوپا میباشد. حمایت از رویدادهای کارآفرینی همواره یکی از روشهایی به شمار میرود که در فراهم کردن محیط کسب و کار، شناسایی استعدادها، پویایی ذهنی و بروز خلاقیتها برای جوانان موثر بوده است.
معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاددانشگاهی تصریح کرد: امروزه یکی از ضعفهای پارکها و مراکز رشد، مشکل در جذب ایدههای کارآمد، فناوریهای نوین و شرکتهای نوپا برای فعالیت در مراکز رشد است. با طی نمودن مراحل اصلی الگوی مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی که بر اساس ماتریس تجاریسازی فناوری طراحی شده است، میتوان نسبت به فرهنگسازی، پرورش، شناسایی، غربالگری ایدهها و راهحلهای نوآورانه و در نهایت تیم سازی و جذب کسب و کارهای نوپا در مرکز نوآوری و شکوفایی (مراکز منش)، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری و در مراحل بالاتر در زمینه توسعه بازار این شرکتها اقدام کرد.
دشتی بیان کرد: در این الگو سعی شده است از مرحله فرهنگسازی، جذب ایده و مخاطب تا تجاریسازی ایده و راهاندازی کسب و کارهای نوپا و فناوریهای نو و جذب شرکتهای نوپا در پارکها و مراکز رشد فناوری و مرحله توسعه بازار و جذب سرمایهگذار رویدادهای متنوعی به تناسب موضوع و محتوا طراحی و چیده شود.
معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاددانشگاهی در ادامه افزود: این سازمان در نظر دارد به منظور اجرای هدفمند و هر چه بهتر این رویدادها، همافزایی نیروهای فعال در این حوزه را با شناسایی و شبکهسازی فعالان زیستبوم استارتاپی و تشکیل بانکهای اطلاعاتی مربوط عملیاتی نماید. لذا از کلیه فعالان و کارشناسان متخصص در حوزه کارآفرینی و تجاریسازی، موسسات و شرکتهای دانشبنیان، کارآفرینان، موسسان استارتاپها و واحدهای فناور مستقر در مراکز نوآوری و شکوفایی، مراکز نوآوری، شتابدهندهها، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری، صندوقهای حمایتی و vc ، شرکتهای سرمایهگذاری، خبرگزاریها و نشریات تخصصی و موسسات و شرکتهای برگزار کننده رویدادها که تمایل دارند به عنوان داور، مدرس، منتور، سخنران انگیزشی، تسهیلگر، اسپانسر، سرمایهگذار، اطلاعرسانی و یا تیم اجرایی با این سازمان در برگزاری مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشند به پایگاه اطلاعرسانی www.eshteghal.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام نمایند.
گفتنیاست، این اطلاعات پس از گردآوری و تشکیل بانکهای اطلاعاتی به تفکیک استانهای کشور در سامانه مرجع مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی و در صورت تمایل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
نظر شما :