آموزش بیش از ۳۰ هزار سرباز توسط جهاددانشگاهی کرمان

۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶ کد : ۶۴۱۸۵ آموزش و کارآفرینی
رییس جهاددانشگاهی کرمان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار سرباز در مراکز مختلف از آموزش‌های تخصصی توسط جهاددانشگاهی کرمان بهره‌مند شده‌اند.
آموزش بیش از ۳۰ هزار سرباز توسط جهاددانشگاهی کرمان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمان، دکتر مهدی بازمانده در همایش استانی قرارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استانداری کرمان ضمن اشاره به تاکید رییس جهاددانشگاهی مبنی بر آموزش‌های مهارتی و کاربردی و انعقاد تفاهم نامه بین استانداری کرمان و جهاددانشگاهی استان به ارائه گزارشی از  طرح ایجاد اشتغال پایدار آموزش‌های مهارتی در زمان خدمت سربازی پرداخت و افزود: در سال گذشته دوره آموزشی با عنوان آشنایی با مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی(سرباز ماهر) برای ۱۹ هزار و ۴۸۹ نفر برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی برای سربازان مراکز آموزشی شهید باهنر ناجا (نیروی انتظامی)، شهدای وظیفه نداجا-سیرجان(ارتش) و شهید علیرضا اشرف گنجویی(ارتش) برگزار شد.

دکتر بازمانده با تاکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی مورد نیاز، تصریح کرد: امسال نیز  ۱۰ هزار و ۸۶۸ سرباز در دوره آموزشی آشنایی با مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی حضور داشتند و از آموزش‌های لازم در این زمینه توسط جهاددانشگاهی استان کرمان بهره‌مند شدند. 

رییس جهاددانشگاهی کرمان بیان کرد: در سال جاری هم چنین این نهاد برای ۲۱ سرباز دوره آموزشی ایمنی و بهداشت صنعتی در محیط کار به مدت ۲۰۰ ساعت برگزار کرد که سربازان از فرماندهی نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این دوره حضور یافتند.

وی با بیان این مطلب که این دوره در ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده و تاکنون ۱۶۰ ساعت آموزش تئوری و عملی ارایه شده، افزود: آزمون تئوری در سه مرحله انجام شده و سربازان در این دوره هم‌چنین از معدن زغال سنگ هجدک بازدید کرده‌اند.

دکتر بازمانده به ظرفیت استان در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی کرمان این آمادگی را دارد که ۴۵ عنوان دوره مهارتی موردنیاز صنایع را برگزار کند.

۸۰ درصد مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه منتج به اشتغال شده است

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مهارت‌ها منتج به اشتغال شده، گفت: هدف‌گذاری بر پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۰۶ نفر است.

سردار محمدجواد زاده‌کمند در این همایش با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: امروز جهان چشمه کوچکی از مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی را می‌بیند، اینکه مبارزان فلسطینی به جایی رسیدند که ارتش‌های بزرگ دنیا مبهوت شکسته شدن هیمنه ۷۵ ساله ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

وی در ادامه با اشاره به طرح مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: این طرح به منظور آماده‌سازی جوانان برای ورود به زندگی موفق و اشتغال سربازان به کمک دولت آمده است.

 فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، توانمندسازی و کسب مهارت، ارتقاء اثربخش و جذابیت دوره سربازی و تسهیلگری در اشتغال را از جمله مزایای این طرح‌ها دانست.

سردار زاده‌کمند از قرارداد با ۲۷ دستگاه در راستای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: هدف‌گذاری بر پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۰۶ نفر است که ۶۸۲ هزار نفر مهارت‌های عمومی و ۷۶۸ هزار نفر آموزش‌های تخصصی را در شش سال گذشته گذرانده‌اند.

وی با اشاره به این که ۸۰ درصد مهارت‌ها منتج به اشتغال شده، تصریح کرد: ۱۴ هزار محیط کار واقعی و ۳۰۰۰ مجتمع آموزشی در راستای طرح‌های مهارت‌آموزی سربازان وظیفه ساماندهی و توسعه داده شده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: مهارت‌آموزی‌ سربازان باید به مهارت‌ورزی گسترش داده شود.

در این جلسه که با حضور سردار زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برگزار شد، از خدمات جهاددانشگاهی کرمان در اجرای طرح سرباز مهارت، با اهدای لوح تقدیر به دکتر مهدی بازمانده رییس این واحد تجلیل شد.