سرپرست جهاددانشگاهی لرستان تاکید کرد:

نقش مولد بودن روستاها تقویت شود

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۶۴۱۳۴ عمومی
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان بر تقویت نقش مولد بودن روستاها تأکید کرد.
نقش مولد بودن روستاها تقویت شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، دکتر فرهاد فرامرزیان در جلسه ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، علمی و پژوهشی معاونت هماهنگی امور عمرانی به جهاد دانشگاهی استان که با حضور حمزه مویدی‌نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد، بیان کرد: در حوزه آموزشی، مأموریت‌های پژوهش‌محور و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی آمادگی همکاری با تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: در لرستان وحدت خوبی در حوزه پیگیری برنامه‌های توسعه روستایی وجود دارد و کارهای بزرگی در دولت سیزدهم در جهت عمران روستایی استان انجام شده است.

این مسئول حفظ هویت روستا را نیازمند توجه به مسائل کیفی‌ دانست و افزود: نقش مولد بودن روستاها تقویت شود و در این راستا دهیاران وظایف سنگینی دارند.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان اضافه کرد: آموزش هدفمند، مداوم و مناسب دهیاران یکی از اصول ارتقاء آنان بوده و در نهایت عامل کلیدی توسعه روستاها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها چنانچه درست و بر اساس برنامه‌ریزی و اصول انجام شود می‌تواند منشاء تحولات باشد، یادآور شد: آموزش و توانمندسازی آنان می‌تواند به عنوان یکی از اصول مهم و اساسی در مدیریت روستا و اجرای برنامه‌ها محسوب شود.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: با آباد شدن روستاها، بسیاری از مشکلات شهرها از جمله حاشیه نشینی، فقر، فساد و آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد، در صورت حمایت‌ از روستاییان می‌توان با این تحریم‌ها مقابله کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: جامعه روستایی در بخش تولید نقش بسزایی دارد و از نظر ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بوم شناختی و کالبدی تفاوت‌های عمده ای با جوامع شهری دارند.

فرامرزیان گفت: الگوی زندگی روستاییان متفاوت است که این موضوعات سبب شده تحقیق، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات روستا امری ضروری و حائز اهمیت تلقی شود.


نظر شما :