مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان تاکید کرد:

تهیه بانک اطلاعاتی از تخصص بانوان شاغل در جهاددانشگاهی/ پیگیری و بومی‌سازی آیین‌نامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این نهاد

۰۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰ کد : ۶۴۱۰۹ عمومی تاپ خبر
نخستین جلسه شورای مشورتی بانوان جهاددانشگاهی با حضور نجمه یزدان‌فر، مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان و جمعی از بانوان شاغل در واحدهای مختلف این نهاد انقلابی برگزار شد.
تهیه بانک اطلاعاتی از تخصص بانوان شاغل در جهاددانشگاهی/ پیگیری و بومی‌سازی آیین‌نامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، پیش از ظهر امروز( هشتم آبان‌ماه) نخستین جلسه شورای مشورتی بانوان جهاددانشگاهی با حضور دکتر نجمه یزدان‌فر مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان و جمعی از بانوان شاغل در واحدهای مختلف این نهاد انقلابی در سالن شهید تقوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

در ابتدا حاضران به ارائه گزارشی از پیشینه‌ اقدامات خود و دغدغه‌ها و مطالبات حوزه بانوان در واحد و سازمان این نهاد پرداختند و سپس مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان بابیان اینکه مهم‌ترین دغدغه بانوان فعال در عرصه‌های مختلف این نهاد، دیده نشدن آن‌هاست، گفت: با فعال شدن حوزه مشاوره امور بانوان در جهاددانشگاهی در نظر داریم تا ویترین بهتری از حضور بانوان فرهیخته و توانمند دانشگاهی ایجاد کنیم و قوانینی که نقص دارد را به سمت بهتر شدن هدایت کنیم.

وی با اشاره به سابقه امور بانوان در سایر دستگاه‌ها و نهادها اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها به حوزه بانوان به‌عنوان مشاوره امور بانوان و برخی دیگر نیز  دستیار ویژه در امور بانوان و در موارد دیگر معاون رئیس ارشد سازمان در این حوزه توجه شده است و در برخی از نهادها نیز به آن بها داده نشده است. اهتمام به حوزه بانوان در برخی از سازمان‌ها قدمت ۴۰ ساله دارد، اما این موضوع در جهاددانشگاهی نوپاست.

دکتر یزدان‌فر با اشاره به اینکه تهیه بانک اطلاعاتی از تخصص بانوان شاغل در جهاددانشگاهی مهم و ضروری است ادامه داد: این امر کار سختی بوده که اما با حمایت و تلاش شما عزیزان قطعاً شدنی است. از سوی دیگر ما در این شورا تصمیمی بر موازی‌کاری با سایر واحدها نداریم و تصدی‌گری مدنظر ما نیست، بلکه قصد تسهیل‌گیری، شناخت بانوان تأثیرگذار و توانمند شاغل در جهاددانشگاهی، انعکاس دستاوردهای این بانوان و معرفی آنها به سایر دستگاه‌ها و نهادها و جامعه است.

مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان با تأکید بر اینکه ما با کار و فعالیت معاونت‌ها و قوانین‌نویسی کاری نداریم، گفت: تمام هم‌وغم این شورا، آشنایی بانوان شاغل در جهاددانشگاهی با قوانین این نهاد در حوزه بانوان و کمک به اجرایی شدن این قوانین و در صورت نیاز بومی‌سازی آنهاست.

 از سوی دیگر در تمام مراحل فعالیت این شورا و پیگیری‌ها، مصوبه هیئت‌رئیسه و تعالی سازمان و فرد در نظر گرفته می‌شود، چرا‌که تعالی فرد است که منجر به تعالی سازمان می‌شود و از شما بانوان فعال و توانمند حاضر در جلسه انتظار حمایت و کمک و ارائه نظرات و پیشنهادات داریم.

وی بابیان اینکه اقدام لازم برای فعال کردن لینک امور بانوان و خانواده در سایت جهاددانشگاهی انجام‌شده، یادآور شد: به دنبال جمع‌آوری محتواهای لازم و مستندسازی از بانوان توانمند هستیم که به‌محض تهیه بانک و محتوا، این لینک نیز بارگذاری خواهد شد.

دکتر یزدان‌فر با اشاره به‌ضرورت پیگیری و بومی‌سازی آیین‌نامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تهیه پیش‌نویسی این آیین‌نامه با افزودن موارد انگیزیشی و...، اظهار کرد: در این شورا باید کارگروه‌های تخصصی بنابر توانمندی بانوان تشکیل شود تا بتوان کارها را طبق برنامه‌ریزی و دقیق پیش برد.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی بانوان توانمند واحدهای استانی و تهران به‌منظور مسئولیت‌پذیری باکیفیت‌تر و ارتباط بهتر و بیشتر با این شورا، اضافه کرد: خودباوری باید در میان بانوان باشد و نیازهای خاص بانوان شناسایی و احصا شود تا بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد.

مشاور رئیس جهاددانشگاهی در امور بانوان افزود: معتقدم چند موضوع باید سریع انجام شود؛ یکی گردهمایی بانوان شاغل در جهاددانشگاهی در روز میلاد حضرت زهرا(س) و دیگری معرفی بانوی جهادگر فرهیخته است. حال این امر می‌تواند در یک حوزه و یا در حوزه‌های متعدد باشد اما باید شاخص‌های عمیق و قوی برای آن داشته باشیم.

به گزارش ایکنا، وی با اشاره به‌ضرورت معرفی رسانه‌ای بانوان تأثیرگذار در جهاددانشگاهی با فیلم مستند، اظهار کرد: امیدواریم در کنگره بعدی بین‌المللی بانوان تأثیرگذار، شاهد دعوت از بانوان فرهیخته جهاددانشگاهی نیز باشیم.

 


نظر شما :