جهاددانشگاهی لرستان حلقه واسط صنعت و دانشگاه است

۰۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۳ کد : ۶۲۶۶۵ عمومی
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان گفت: جهاددانشگاهی استان حلقه واسط صنعت و دانشگاه است.
جهاددانشگاهی لرستان حلقه واسط صنعت و دانشگاه است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، دکتر فرهاد فرامرزیان در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان که در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، با تاکید بر ارتباط بین صنعت و دانشگاه در راستای توسعه لرستان، تصریح کرد: رابطه این دو اشاره به سازوکارهایی نظام‌مند دارد که ارتباط بین عرصه علمی و آکادمیک عملی و صنایع را تسهیل و تقویت می‎کند.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید استعدادهای جامعه را با رویکردی کاربردی، آموزش و پرورش داده و در اختیار صنایع قرار دهند؛ به دیگر سخن شیوه آموزش دانشگاهی باید متناسب با نیازهای بازار کار باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با تاکید بر اینکه دنیای امروز، دنیای آموزش و پژوهش است، خاطرنشان کرد: پیوند دانشگاه و صنعت، یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده به گونه‌ای که توسعه جوامع سخت به چندوچون پیوند میان این دو نهاد وابسته شده است.

وی افزود: دستیابی به توسعه ملی در گرو ایجاد همبستگی بین بخش صنعت و دانشگاه‌هاست و تحقق این امر نیازهای دوسویه و لزوم سرعت‌بخشی به فرایند توسعه را می‌طلبد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه به دلیل اثرات و پیامدهای بسیار مثبت آن در ایجاد تحول فناورانه، اقتصادی و اجتماعی از دیرباز مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان دانشگاهی و صنعت قرار داشته و تلاش‌های فراوانی برای ایجاد پیوندی اثربخش بین آنها صورت گرفته است.

فرامرزیان گفت: جهاد دانشگاهی لرستان حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه است و می‌تواند بازویی توانمند در پیشبرد اهداف مدیریت ارشد استان باشد.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی بسته‌ای متنوع از فعالیت‌های علمی، فناوری، فرهنگی، رسانه‌ای، آموزشی، پزشکی، دانش‌بنیان و ... است و می‌تواند با وجود نیروهای متخصص در راستای توسعه استان نقش اساسی داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: در حال حاضر ۴۱ شرکت فناور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان مستقر هستند و می‌توان از ظرفیت و ایده این شرکت‌ها در حوزه صنعت استان بهره برد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی لرستان


نظر شما :