کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی اعلام کرد؛

مجوز لازم برای ارتقای عملکرد مراکز پرورش، نگهداری و یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی

۰۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۵ کد : ۶۲۶۴۱ پژوهش و فناوری
مراکز پرورش، نگهداری و یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی برای ارتقای عملکرد باید اعتبارنامه فعالیت خود را با تائید «کمیته تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی» و با ابلاغ «کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» اخذ کنند.
مجوز لازم برای ارتقای عملکرد مراکز پرورش، نگهداری و یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، بر اساس اعلام کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی، با توجه به الزامات اخلاقی کار با حیوانات آزمایشگاهی که توسط «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ابلاغ شده است، مسئولیت «نظارت بر رعایت استانداردهای اخلاقی در تمامی مراحل تولید، تکثیر، نگهداری و استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در امور علمی»، به عهده «کمیته های تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی» است. 

لذا برای ارتقای عملکرد مراکز پرورش، نگهداری و/ یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاددانشگاهی، تمامی مراکز مذکور باید اعتبارنامه فعالیت خود را با تائید «کمیته تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی» و با ابلاغ «کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» اخذ کنند.
گفتنی است، اطلاعات بیشتر در «سایت کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» به آدرس https://ethics.acecr.ac.ir (گزینه حیوانات آزمایشگاهی) قابل دسترس است.
 


نظر شما :