مراسم بزرگداشت استاد شهریار برگزار شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۶۲۴۹۳ فرهنگی
مراسم بزرگداشت استاد شهریار، همزمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئولین و مدیران دانشگاه و جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از شاعران کشور برگزار شد.
مراسم بزرگداشت استاد شهریار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی ضمن تبریک روز شعر و ادب فارسی گفت: شهریار دانشجوی پزشکی بوده و علاوه بر ریشه های قوی که در ادبیات کشور دارد، در حوزه سلامت و پزشکی کشور نیز ریشه دار است. حسی مشترک میان اعضای حوزه سلامت نسبت به شخصیت ممتاز اجتماعی، ادبی و فرهنگی شهریار وجود دارد، به نحوی که وی را به جامعه پزشکی و سلامت کشور متعلق می‌دانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: معتقدیم ریشه اصلی ورود علمی و بست اجتماعی و فرهنگی شهریار و تعالی ادبی او در زمان دانشجویی پزشکی بود و از یک رویداد عاطفی به شعر و ادب به طور عمیق وارد شد. رویدادی که نشأت‌گرفته از احساسات ناب و لطیف دانشجویی ممتاز است.

در ادامه دکتر الهام باقری مدیر اداره هنر و رسانه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به وجه تسمیه روز شعر و ادب فارسی به نام استاد شهریار گفت: نخ پنهان آن‌چه در جغرافیای ایران ایجاد اتحاد می‌کند، زبان فارسی که استاد شهریار از ترکان پارسی‌گو همواره به آن وفادار بوده است.

وی افزود: استاد شهریار ارادت خود را به‌تمامی شاعران ایرانی از رودکی تا معاصر در منظومه بلند ۴۷۸ بیتی به اثبات رسانده و از این منظر، سالگرد درگذشت او بهترین انتخاب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۹ برای روز شعر و ادب فارسی است.

گفتنی است: این مراسم با شعرخوانی جمعی از شاعران حاضر ادامه یافت.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :