به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی منتشر شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۱ کد : ۶۲۱۸۲ فرهنگی
انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی: داده‌های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و کلیه گرایش های مربوط به آن، منتشر کرد.
کتاب کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی: داده‌های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و کلیه گرایش های مربوط به آن، منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر آرمین ساعد موچشی، دکتر شراره فارغی و دکتر محمدرضا شیری اعضاء هیات علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر واقع در استان البرز تالیف شده است.

این کتاب برای مدرسین دروس آماری دانشگاهی، محقیقین و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دکترا و کارشناسی ارشد و همچنین مقاطع پایین تر که در صدد انجام هرچه راحتر و مناسب تر تجزیه و تحلیل داده های خود با روش های چند متغیره آماری هستند به گونه ای که بتوانند اطلاعات بیشتر و کاربردی تری از داده هایشان را استخراج نمایند.

با توجه به اینکه روش های آماری چندمتغیره در اکثر رشته های دانشگاهی مربوط به علوم زیستی، علوم پایه و علوم انسانی تدریس گردیده و به کار برده می شود، این کتاب می تواند به عنوان یک کتاب کمک آموزشی و حتی کتاب اصلی آموزشی جهت فراگیری این روش های آماری باشد.

 در کتاب کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی سعی برآن شده است که در ابتدا یک تعریف و توصیف و به اصطلاح یک دید کاملی از هر کدام از روش های آماری چند متغیره به خواننده کتاب داده شود به نحوی که حتی خوانندگانی که پیش فرض و دانش بسیار پیشرفته ای از این روش ها را ندارند، بتوانند به آنها را درک کنند، بنابراین درحدامکان از به کار بردن فرمول ها و معادله های سنگین برای یادگیری این روش ها در کتاب پرهیز شده و در ادامه برای هر کدام از روش های چند متغیره آماری مثال هایی عملی و کاربردی با استفاده از داده های جمع‌آوری شده توسط خود مؤلفین آورده شده و توجیه و تفسیر داده ها به طور مفصلی شرح داده شده است.

تصاویری که از مراحل انجام تجزیه ها و نتایج آنها آورده شده کاملا جامع و قابل درک است و از طرفی فصل های مختلف کتاب نیز چنان نوشته شده است که خواننده بتواند با مطالعه هر فصل اطلاعات کاملی را از آن بدست آورد.

کتاب« کاربرد نرم‌افزار Minitab در تحلیل‌های آماری و مهندسی»، 160 صفحه ای، در 5 فصل تالیف شده است و به قیمت 1400000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل کتاب کاربرد نرم‌افزار Minitab


نظر شما :