در راستای مسئولیت اجتماعی این واحد انجام گرفت؛

زبان آموزان دیروز جهاددانشگاهی اصفهان؛ مدرسان امروز منطقه بنت سیستان و بلوچستان

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۳ کد : ۶۲۱۷۲ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
جهاددانشگاهی اصفهان در راستای مسئولیت اجتماعی خود تاکنون دو بورسیه رایگان آنلاین را برای دانش آموزان منطقه بنت سیستان و بلوچستان برگزار کرد که اولین بورسیه در دوران کرونا برای شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی بود و حدود ۶۰ نفر از علاقه‌مندان به زبان انگلیسی در این دوره شرکت کردند.
زبان آموزان دیروز جهاددانشگاهی اصفهان؛ مدرسان امروز منطقه بنت سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، خیریه پیوند سبا (سیستان و بلوچستان و اصفهان)تعدادی از دانش آموزان بخش بنت در استان سیستان و بلوچستان را برای دریافت بورسیه رایگان جهت شرکت در دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی به جهاددانشگاهی واحد اصفهان معرفی کرد.

این دانش آموزان مستعد و مشتاق بعد از شرکت در کلاس‌های آنلاین و سپس با گذراندن دوره TTC به صورت فشرده و آنلاین، آماده تدریس به همشهریان خود شدند. حال تعدادی از فراگیران جهاددانشگاهی اصفهان، مدرس کلاس‌های زبان انگلیسی برای دو گروه سنی بزرگسالان و کودکان و نوجوانان شده‌اند که با استقبال بی‌نظیر شهروندان منطقه روبرو شده است.

این تجربه موفق از آموزش و مهارت افزایی که منجر به اشتغال جوانان منطقه می‌شود، قرار است توسط خیریه پیوند سبا با همکاری جهاددانشگاهی اصفهان ادامه داشته باشد و در همین راستا دوره‌های بعدی آموزش و مهارت افزایی نیز در حال برنامه‌ریزی است.

افسون نیازبخش، معاون آموزشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اجرای پروژه بنت از آذرماه سال 1399 و زمانی که مرکز آموزش الکترونیک جهاددانشگاهی واحد اصفهان به فعالیت با ثباتی رسیده بود، بیان کرد: شروع این طرح با مشارکت 11 نفر از دانش آموزان بخش بنت بود. از آذرماه 99 تا شهریورماه 1402 در مجموع 63 دانش آموز در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کردند و مدرسان جهاددانشگاهی واحد اصفهان به صورت داوطلبانه به آنها آموزش دادند.

وی گفت: همزمان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای این دانش آموزان، مدرسان دوره چند نفر از فراگیران علاقه‌مند و مستعد را برای شرکت در دوره TTC و تبدیل شدن به مدرس برای برگزاری دوره‌های حضوری در منطقه انتخاب کردند و آنها را تحت آموزش آنلاین و حضوری قرار دادند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، تربیت مدرس آموزش زبان انگلیسی از میان دانش آموزان ساکن منطقه بنت، در کنار آموزش زبان انگلیسی در دو گروه سنی بزرگسال و کودک و نوجوان و تهیه و ارسال کتب آموزشی به این منطقه را در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی جهاددانشگاهی واحد اصفهان برشمرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی اصفهان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود تخفیف‌های ویژه‌ای برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دارد، افزود: علاوه بر این گروه‌ها، افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی نیستند، اما نیازمند مهارت برای اشتغال و کمک به خانواده‌هایشان هستند نیز براساس ضوابطی می‌توانند از تخفیف‌های ویژه برای شرکت در دوره‌های جهاددانشگاهی استفاده کنند.

روح اله صفری، مسئول کمیته آموزش خیریه پیوند سبا نیز به تاریخچه فعالیت این خیریه اشاره و بیان کرد: سه سال پیش، پس از اینکه سیلی در منطقه بنت در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، گروهی از افراد خیر از استان اصفهان به یاری مردم این منطقه رفتند. این افراد سپس فعالیت خود را در منطقه با تشکیل خیریه‌ای به نام پیوند سبا که پیوند اصفهان و سیستان و بلوچستان است ادامه دادند و تصمیم گرفتند هر 4 سال در یک منطقه از سیستان و بلوچستان فعالیت و به توسعه منطقه کمک کنند.

وی با اشاره به سومین سال فعالیت خیریه پیوند سبا در بخش بنت، توضیح داد: این منطقه 30 هزار نفر جمعیت دارد، اما روستاهای پراکنده و عشایر زیادی دارد. ما بر سه حوزه آموزش، فرهنگی و عمرانی متمرکز شدیم، البته این خیریه بیشتر تسهیلگر بین خیرین و مردم است، یعنی نیازهای منطقه را شناسایی کرده و سپس از خیرین برای رفع نیازها دعوت می‌کنیم و در واقع دست خیرین را در دست نیازهای منطقه می‌گذاریم.

مسئول کمیته آموزش خیریه پیوند سبا ادامه داد: فعالیت‌های حوزه فرهنگی و آموزشی در قالب مدرسه یاری و فعالیت‌های آموزشی جنبی مثل برگزاری مسابقات، کتابخوانی، فراخوان اهدای کتاب‌های کنکور برای دانش آموزان و آمورزش زبان انگلیسی است که با همکاری جهاددانشگاهی واحد اصفهان دنبال می‌شود. در این حوزه همچنین آموزش معلمان توسط تعدادی از معلمان داوطلب از اصفهان و تهران در منطقه با همکاری آموزش وپرورش بنت انجام شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی اصفهان از ابتدا در کنار ما بود، گفت: تاکنون دو بورسیه رایگان آنلاین با همکاری جهاددانشگاهی برای دانش آموزان این منطقه اعلام شده است که اولین بورسیه در دوران کرونا برای شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی بود و حدود 60 نفر از علاقه‌مندان به زبان انگلیسی در این دوره شرکت کردند. نگاه ما از ابتدا این بود که این دانش آموزان با آموزش توانمند شوند و بتوانند خودشان به عنوان مدرس در منطقه به دانش آموزان دیگر آموزش دهند.

صفری با اشاره به اینکه پس از طی این دوره‌ها، دو دانش آموز 18 ساله بنتی با پشت سر گذاشتن دوره TTC به عنوان مدرس زبان مشغول فعالیت شدند، گفت: این دو معلم آموزش دیده در جهاددانشگاهی اصفهان از تابستان امسال شروع به برگزاری کلاس‌های حضوری کردند و قرار است این دوره‌ها ادامه داشته باشد.

این فعال اجتماعی از آموزش به عنوان مقدمه توسعه یاد کرد و افزود: رویکرد ما یاد دادن ماهی گیری به جوانان است تا آینده را به دستان خودشان بسازند. خیریه پیوند سبا سال آینده به نقطه دیگری در سیستان و بلوچستان می‌رود، اما مقدمه توسعه و تحول با کمک خیرین و جهاددانشگاهی و با همت خود جوانان منطقه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار دوره‌های آموزش زبان، دوره‌های دستیار دندانپزشک، تکنسین داروخانه و تربیت معلم مهدکودک هم به صورت آنلاین در حال برگزاری است، گفت: پیوند سبا با همکاری جهاددانشگاهی اصفهان تا یک سال آینده یک مرکز آموزش آزاد برای آموزش مهارت‌های مختلف در بنت راه اندازی خواهد کرد که محور اصلی فعالیت این مرکز آموزشی در حوزه کشاورزی و دام و آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

مسئول کمیته آموزش خیریه پیوند سبا با بیان اینکه به طور کلی در جامعه ما آموزش خلاصه در آموزش و پرورش و دانشگاه می شود، در حالی که ممکن است آموزش‌های جانبی بتواند دنیای فکری یک کودک یا نوجوان را متحول و مسیر زندگی‌اش را عوض کند، گفت: این درحالی است که ما کالج هایی که این آموزش‌ها را ارائه می دهند جدی نگرفته و به رسمیت نمی‌شناسیم، با وجود اینکه تاثیرگذاری زیادی دارند و هر سال جوانان زیادی در این مراکز آموزش می‌بینند و امروز موقع ارزیابی و سنجش این آموزش‌هاست. خوشبختانه جهاددانشگاهی اصفهان در راستای مسئولیت اجتماعی خود به ما کمک می‌کند تا بتوانیم آموزش را در مناطق کمتر توسعه یافته و به دست افراد ساکن در همین مناطق رونق بخشیم.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی واحد اصفهان


نظر شما :