برگزاری نمایشگاه «این خانه عزادار حسین(ع) است» در فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۳ کد : ۶۲۱۳۶ فرهنگی
مدیر فرهنگسرای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، نمایشگاه «این خانه عزادار حسین(ع) است» در نگارخانه فردوسی این فرهنگسرا برگزار می‌گردد.
برگزاری نمایشگاه «این خانه عزادار حسین(ع) است» در فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، علی ثابت‌نیا با بیان این مطلب افزود: در این نمایشگاه  آثار  «دیوراما مسلم علم‌زاده»  نمایش داده خواهد شد

وی افزود: دیوراما یا ژرفانما در واقع ماکت‌های سه بعدی مینیاتوری هستند. این آثار برگرفته از معماری تمدن‌ها، فرهنگ‌های مختلف و یا طبیعت است که هنرمندان آن اقدام به کوچک‌سازی تصاویر می‌کنند و باعث می‌شوند یک لحظه فضای مورد نظر به ذهن مخاطب متبادر شود. این سبک در جهان به ویژه هنر معاصر سبک مرسومی است.

ثابت‌نیا با اشاره به اینکه آثار این نمایشگاه برگرفته از معماری قدیمی ایرانی است، ادامه داد: مسلم علم‌زاده معتقد است باید معماری ایرانی را شیوه‌ای از سبک زندگی بدانیم و با توجه به اینکه نمادهای مذهبی ما در بستر این فضا شکل می‌گیرد از جمله عزادای امام حسین(ع) و ائمه اطهار، بنابراین علم‌زاده با استفاده از این معماری و نصب کتیبه‌ها، پرچم‌ها و هر نمادی که مرتبط با عزاداری است بر روی معماری سعی کرده که این سبک از زندگی را به بیننده القاء کند.

مدیر فرهنگسرای جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: خاطرنشان کرد: افتتاحیه با حضور خود هنرمند، هنرمندان مدعو شهر مشهد و مسئولین نهادهای فرهنگی- هنری در ۱۸ شهریورماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اینن نمایشگاه به اهمکاری با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار خواهدشد، عنوان کرد: در این نمایشگاه ۱۵ اثر به نمایش گذاشته می‌شود و تا ۲۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها: سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی


نظر شما :