تجدید چاپ کتاب «ارمغان ایمنی»؛ کتاب مرجع ایمونولوژی کشور

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۶۱۸۹۲ فرهنگی
کتاب «ارمغان ایمنی»؛ کتاب مرجع ایمونولوژی کشور برای شانزدهمین بار توسط انتشارات سازمان جهاددانشگای تهران به چاپ رسید.
تجدید چاپ کتاب «ارمغان ایمنی»؛ کتاب مرجع ایمونولوژی کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، شانزدهمین چاپ کتاب مرجع ایمونولوژی، با عنوان ارمغان ایمنی در دومین تقریظ دکتر تاج‌بخش برای این کتاب نوشته دکتر محمد وجگانی، استاد ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با ویراستی کامل نسبت به پانزده چاپ پیشین رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از دو جلد کتاب ایمونولوژی، دکتر محمد وجگانی نویسنده کتاب، دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، دکتر غلامرضا حسن‌زاده دبیر شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی کشور، دکتر غضنفری دستیار تألیف، دکتر جمال رحیمیان سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران، احمد آرش مدیر انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران و شماری دیگر از اساتید دانکده پزشکی دانشگاه تهران حضور داشتند.

این کتاب ایمونولوژی بیش از 30 سال به‌عنوان کتاب مرجع رشته مورد استفاده چند ده هزار دانشجو و دانش‌پژوه این رشته بوده است.

چاپ شانزدهم این اثر ارزنده علمی ویراستی کامل از پانزده چاپ قبلی داشته و نتیجه بیش از پنج سال تلاش، تحقیق، گردآوری و تألیف مطالب علمی ده‌ها کتاب و صدها مقاله‌ای است که به‌عنوان آخرین نتایج پژوهش محققان و دانشمندان در معتبرترین کتب و مجلات علمی چاپ و منتشر شده‌ است. این کتاب دو جلدی تحت‌عنوان ایمونوفیزیولوژی و ایمونوپاتولوژی، در قالب دوازده بخش، حاوی چهل و شش فصل(ده فصل جدید) و قریب  به 2000 صفحه سامان یافته است.

استفاده از نیروهای جوان فارغ‌التحصیل از 3 چاپ گذشته تاکنون

این نویسنده کتاب ایمونولوژی، با بیان این‌که از 3 چاپ گذشته تلاش شد تا از نیروهای جوان در تألیف آن استفاده شود، افزود: در آخرین چاپ حدود 20 تا 21 دانش‌آموخته دوره دکتری(PhD) خواسته شد تا مطالب کتاب را بازخوانی کنند که در صورت وجود ایرادات علمی برطرف شود. دکتر غضنفری نیز دستیار تألیف این کتاب به شمار می‌آیند که ساعت‌ها برای این کتاب وقت گذاشته‌اند به‌عبارتی همه تلاش‌ها معطوف به آن بوده که کتابی علمی با کمترین اشکال چاپ و منتشر شود.

دکتر وجگانی، با تشکر تلاش و زحمات انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران برای چاپ و نشر این کتاب علمی، افزود: من همواره به این دعای پیامبر گرامی اسلام ایمان دارم که هر کس در خانه امیر المومنین را زد خداوندا تو او را بزرگ و گرامی‌اش بدار.

در ادامه این مراسم، دکتر غلامرضا حسن‌زاده دبیر شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی کشور، با بیان این‌که دکتر وجگانی حق بزرگی به گردن علوم پزشکی کشور دارند، افزود: ایشان در سال 73 در وزارتخانه کمیته علوم پایه به دبیرخانه آموزش علوم پزشکی و بهداشت تبدیل کردند و چنین شد که علوم پایه در کشور جایگاه و پایگاه لازم را پیدا کرد.

وی، این کتاب ایمونولوژی را رفرنس(مرجع) امتحانات علوم پایه کشور دانست و گفت: آنچه که دکتر وجگانی را متمایز و خاص می‌کند عرق و علاقه به علم و علوم پایه است که به ارتقاء جایگاه علوم پایه در کشور منجر شده است.

دکتر جمال رحیمیان سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با اشاره به بیش از 2 دهه فعالیت در حوزه فرهنگ و نشر در ادامه جهاد دانشگاهی را زمانی اصلی‌ترین تأمین‌کننده منابع درسی و علمی دانشگاهی پس از انقلاب فرهنگی دانست و گفت: پس از انقلاب فرهنگی این خلأ احساس می‌شد که جهاد ددانشگاهی سعی کرد با رویکرد جهادی برطرف کند.

چاپ و انتشار حدود 10 هزار عنوان کتاب درسی نتیجه بیش از 4 دهه فعالیت فرهنگی جهاد دانشگاهی

وی، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی طی بیش از 4 دهه همواره کوشید تا در کمترین زمان کتب درسی دانشگاهی را چاپ و منتشر کند، افزود: جهاد دانشگاهی طی این مدت حدود 10 هزار عنوان کتاب درسی منتشر کرده و بر خود می‌بالد که سهمی در این عرصه دارد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در عرصه کتاب در دو حوزه فعال است، گفت: حوزه نخست چاپ، نشر و توزیع کتاب که ویژگی خاص خود را دارد این‌که در حداقل زمان ممکن با قیمتی مناسب علمی‌ترین کتاب را چاپ می‌کند.

رحیمیان، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در حومزه ترویج فرهنگ کتابخوانی و پایان‌نامه‌های دانشجویی هم فعال است، در ادامه خاطرنشان کرد: امسال سی و چهارمین جشنواره پایان‌نامه برتر دانشجویی کشور را جهاد دانشگاهی در سراسر کشور پس از انتشار فراخوان و ارسال آثار به دبیرخانه و داوری آثار برگزار کرد.

وی، یادآور شد: در نظرسنجی اخیر از نظر دانشجویان برنامه پایان‌نامه دانشجویی جهاد دانشگاهی شاخص بوده است .

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران، تصریح کرد: چاپ شانزدهم کتاب مرجع ایمونولوژی نیز از افتخارات جهاد دانشگاهی است و امیدواریم آثار علمی و به روز اساتید و دانشجویان با معیارهای جهاد دانشگاهی چاپ و منتشر شود.

 


نظر شما :