انتشار جلد سوم کتاب «زمین شناسی اقتصادی، اصول و کاربردها»

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۹ کد : ۶۱۶۱۷ فرهنگی
کتاب «زمین شناسی اقتصادی، اصول و کاربردها» در انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان به چاپ رسید.
انتشار جلد سوم کتاب «زمین شناسی اقتصادی، اصول و کاربردها»

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، کتاب «زمین شناسی اقتصادی اصول و کاربردها» جلد سوم رویه زمین شناسی اقتصادی نوشته والتر ال.پل ترجمه خانم پوران کریمی، نرگس یاسمی، سیدهدایت اله موسوی مطلق در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان به چاپ رسید.

تمدن به مواد خامی که به طور رایگان در دسترس قرار دارند، بستگی دارد. برای اطمینان از عرضه، کانسنگ و مواد معدنی استخراج شده توسط معدن کاری، باید به طور مداوم با ذخایر جدید جایگزین شوند. این فعالیت، در چند مرحله انجام می شود که شامل اکتشاف و شناسایی کانسارهای بالقوه، از طریق اکتشاف پیگیری دقیق تا ارزیابی می باشند. تامین مطمئن فلزات و کانی ها نه تنها به در دسترس بودن زمین شناسی و فنی وابسته است بلکه به شرایط اقتصادی، سازمانی، اجتماعی و قانونی نیز بستگی دارد. تمام فعالیت های که در خدمت تامین مواد خام معدنی هستند، از اکتشاف تا استخراج، از جمله تعطیلی و احیای معدن، باید بر اساس سه معیار بهینه شوند؛1)سازگار با محیط زیست، 2)پایداری 3) سازگار بودن از نظر اجتماعی. این معیارها بر تامین مخازن پسماندهای زیرزمینی حاکم است، معادنی که به طور خاص برای دفع عمیق طراحی شده اند. معادن ذخیره سازی پسماند، در تناسب با توده های سنگی سمی و رادیواکتیو طبیعی ساخته می شوند که برای چندین میلیون سال حفاظت شده اند. در این کتاب به مفاهیم و شیوه های زمین شناسی ضروری مرتبط با چرخه حیاط یک معدن از اکتشاف تا بسته شده پرداخته شده است.

کتاب « زمین شناسی اقتصادی اصول و کاربردها» در 158 صفحه در قطع رقعی  و با قیمت 230 هزار تومان در مرداد ماه 1402 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل فرمایند.


نظر شما :