شبکه سازی؛ مهمترین راه حل برای برون رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۱ کد : ۶۱۵۳۶ فرهنگی
سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل، گفت: امروزه فعال‌ترین و اثرگذارترین جریانات فرهنگی در جهان را مجموعه‌هایی ایجاد می‌کنند که موفق به ایجاد شبکه‌های کیفی و کارآمد از نخبگان و فعالان فرهنگی شده‌اند.
شبکه سازی؛ مهمترین راه حل برای برون رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل؛ حسام رسولی، در نشست هم اندیشی با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: شبکه‌ها متصل به یکدیگر با محصولات متفاوت هستند که در صورتی این شبکه‌ها موفق خواهند شد و از لحاظ فرهنگی موفق و از نظر اقتصادی به پایداری خواهند رسید که هم‌آفزایی داشته باشند.

وی با اشاره به محدودیت مالی در فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: درآمد پایدار برای مراکز وکانون‌ها در قالب شبکه‌سازی امکان‌پذیر است .

در ادامه این نشست، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز از فعالیت نزدیک به  600 کانون مساجد در این استان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این کانون‌ها در روستاها و ۴۰ درصد در شهرها قرار دارند.

مصطفی آمون با اعلام اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، نهادی انقلابی است که احیای کارکردهای مساجد را در اولویت کاری خود دارد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کنند در کنار برنامه‌های عبادی، در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و تبلیغی برگزار کنند.

وی یادآور شد: ایام اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، مهارتی، هنری و ورزشی است و باید نسبت به جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد تلاش بیشتری صورت گیرد.

آمون دغدغه اصلی این نهاد انقلابی را تحقق درآمد پایدار برای کانون های فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش‌های مهارتی برای اعضای کانون‌ها هستیم .

 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی اردبیل


نظر شما :