رییس جهاددانشگاهی :

احداث مرکز «نخستی‌سانان» جهاددانشگاهی تا پایان سال/ ایسنا یکی از ثمرات فرهنگی این نهاد است

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۳ کد : ۶۱۲۹۵ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در همایش «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» از ایسنا به‌عنوان یکی از ثمرات فرهنگی این نهاد نام برد و گفت: مرکز «نخستی‌سانان» جهاددانشگاهی که یکی از محدود مراکز در این حوزه در جهان است، با تمرکز بر روی مغز انسان تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
احداث مرکز «نخستی‌سانان» جهاددانشگاهی تا پایان سال/ ایسنا  یکی از ثمرات فرهنگی این نهاد است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در همایش «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» که عصر امروز، یکشنبه ۲۲ مرداد با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، رییس و مدیران ارشد جهاددانشگاهی و مدیران و فعالان رسانه‌ای توسط خبرگزاری ایسنا در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، با اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» بیان کرد: در این آیه سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند یادشده که بیانگر جایگاه قلم و خبرنگار است‌.

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه دو خبرنگار در کاروان امام حسین (ع) حضور داشتند، اظهار کرد: اگر این افراد نبودند، ماجرای کربلا روایت نمی‌شد. حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) با موقعیت‌شناسی توانستند یزید را رسوا کنند و ظلم به اصحاب امام حسین(ع) را بازگو کردند. 

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه ۱۶ مرداد سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی بود تأکید کرد: زبان من در قبال دستاوردهای جهاد دانشگاهی قاصر است. مقام معظم رهبری همواره کارهای جهاددانشگاهی را ستوده‌اند. من از شما، مدیران، اعضا و بازنشستگان جهاددانشگاهی برای انجام کارهای بزرگ قدردانی می‌کنم.

وی بابیان اینکه یکی از ثمرات فرهنگی جهاددانشگاهی را باید خبرگزاری دانشجویان ایران برشمرد، اظهار کرد: پیش از تشکیل ایسنا، ایرنا تنها خبرگزاری کشور بود. ایسنا از پرمخاطب‌ترین خبرگزاری‌های کشور  به شمار می‌رود که از بدو تأسیس تا به امروز، کارهای بزرگی در آن شکل‌گرفته است. 

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه ایسنا با دانشجویان فعالیتش را آغاز کرد و سپس خبرنگاران حرفه‌ای تربیت‌کرده است ادامه داد: دانشجویی بودن سبب کسب این افتخارات شده و من می‌خواهم که ایسنا به همین نحو باقی بماند.

دکتر مسلمی نائینی در ادامه بابیان اینکه استکبار جهانی و کشورهای اروپایی با شعار آزادی بیان و بی‌توجهی به حقوق دیگران به خود اجازه می‌دهند که عده‌ای جیره‌خوار کتاب آسمانی مسلمانان را بسوزانند، گفت: خبرنگاران نقش پررنگی در این راه دارند و با حضور خود می‌توانند تاریخ‌سازی داشته باشند و این مساله را روشن و تبیین حقیقت کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن پس از جنگ نظامی و ترور به جنگ شناختی و ترکیبی روی آورده است ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند جهاد تبیین کنند و با ایجاد محیط امیدآفرین به مسؤولیت خود عمل کند. 
رییس جهاددانشگاهی به اشاره به سخنانی از رهبر انقلاب گفت: ایشان می‌فرمایند که مردم به آینده امیدوارند. این، خیلی نعمت بزرگی است. باید این نعمت را قدر بدانیم و شکر کنیم. 
همچنین شهید بهشتی نیز، معتقد بود که انقلاب با افسردگی تضمین نمی‌شود، اما بانشاط و امید تضمین می‌شود. 
دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه امید و پیشرفت نسبت مستقیم دارند، افزود: اگر خواهان تمدن نوین اسلامی هستیم، باید به این مؤلفه‌ها توجه کنیم. ایمان، امید و اعتماد به جوانان مورد تأکید مقام معظم رهبری است و این موارد در شعار سال جهاد دانشگاهی لحاظ شده است. 

وی ادامه با اشاره به برخی از دستاوردهای جهاددانشگاهی به تأسیس مرکز «نخستی‌سانان» به همت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تا پایان سال اشاره کرد و گفت: این مرکز بر روی مغز انسان تمرکز می‌کند. مرکزهای محدودی در جهان وجود دارند که در این خصوص فعالیت می‌کنند. راه‌اندازی این مرکز سبب می‌شود که دانشمندان از دیگر کشورها به ایران بیایند و در این خصوص کار کنند. با احداث این مرکز نه‌تنها از مهاجرت جلوگیری می‌کنیم، بلکه دانشمندان دیگر کشورها را جذب می‌کنیم.

دکتر مسلمی نائینی همچنین از حمایت دولت و معاون اول رییس جمهور از اجرای طرح‌های جهاددانشگاهی قدردانی کرد و گفت:  در آستانه چهل و سومین سالگرد تشریح جهاددانشگاهی سه کلان پروژه این نهاد در حضور معاون اول رییس جمهور معرفی شد که با حمایت‌ها اجرای آن‌ها آغاز می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی در پایان سخنانش بازنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای رسانه و بیان اینکه روز خبرنگار یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های خبرنگارانی است که در راه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم جان خود را فدا کردندگفت: ایسنا، ایکنا، سیناپرس و بازار کار به عنوان چهار خبرگزاری جهاد دانشگاهی هستند که هر کدام در حوزه‌های تخصصی عملکرد خوبی در کشور دارند. 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی دکتر مسلمی نائینی


نظر شما :