رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

استفاده از ظرفیت های دانشجویی و علمی ایسنا در جهت توسعه بخش کشاورزی گیلان

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۵ کد : ۶۱۲۱۱ پژوهش و فناوری
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با بهره گیری از ظرفیت های دانشجویی و علمی گیلان می توان گامهای سریعتری در جهت تحقق اهداف جهاد کشاورزی برداشت.
استفاده از ظرفیت های دانشجویی و علمی ایسنا در جهت توسعه بخش کشاورزی گیلان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان صالح محمدی با بیان اینکه کشاورزان از پاک تربن قشر جامعه هستند، اظهار کرد: خدمات رسانی به کشاورزان و روستاییان خدمتی است که از سوی سازمان جهاد کشاورزی با افتخار انجام می شود و نگاه همه ما این است که تولیدکنندگان کمترین دغدغه را داشته باشند.

وی افزود: برای اینکه جهاد کشاورزی به این امر مهم دست یابد نیاز به بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای استان دارد

صالح محمدی ادامه داد: ظرفیت های رسانه هایی مانند ایسنا که ظرفیت دانشجویی و علمی دارد می تواند در جهاد کشاورزی منجر به تسریع تحقق اهداف نظام در این بخش شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی نیز از کارنامه های درخشان ایسنای گیلان است، خاطر نشان کرد: ما نیز در سازمان جهاد کشاورزی تلاش کرده ایم تولیدکنندگان با کمترین سوال و جواب وارد سازمان شوند و همواره پاسخگوی آنها هستیم تا ثابت کنیم از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت خواهیم کرد.

محمدی با تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار گفت: بین جهاد کشاورزی و جهاد دلنشگاهی تفاهم نامه ای امضا شده است تا همسو و پرتوان در جهت بهبود وضعیت کشاورزی گیلان گامهای موثری برداشته شود.

وی افزود: باور داریم گیلان به افزایش بهره وری خواهد رسید همانگونه که در بخش طیور به ضریب تولید اروپا رسیده ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که علاوه بر تامین نیازهای داخل کشور بازار های هدف کشورهای همسایه را گسترش دهیم و برای تحقق این امر مهم از سرمایه گذاران دعوت می کنیم در این عرصه ورود کنند تا هم ضمن کسب سود، شاهد اشتغالزایی روز افزون در بخش کشاورزی استان باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از بحران ها با مدیریت صحیح و مشارکت خوب کشاورزان عبور کردیم، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب کمک کرد از بحران ها عبور کنیم و کشاورزان هم با مدیریت بهینه آب و رعایت تقویم زراعی نقش موثری ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و فرهنگ تقویم زراعی کشاورزی در ۷۵ درصد از این مزارع رعایت شد، گفت: استفاده از ارقام زودرس که آب کمتری استفاده می کنند از جمله راهکارهایی است که به آن پرداخته ایم و همه تلاش ما این است حمایت روز افزون از شالیکاران صورت بگیرد.


نظر شما :