رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان:

جهاد دانشگاهی یکی از بازوان پیشرفت و توسعه در گیلان است

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۵:۵۰ کد : ۶۱۲۰۷ آموزش و کارآفرینی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان گفت: با ظرفیت موجود می‌توان گفت یکی از بازوان پیشرفت و توسعه در استان، جهاد دانشگاهی گیلان است چون جهاد دانشگاهی صرفاً فقط تولید علم نمی‌کند، بلکه تولید علمی که به محصول ختم می‌شود از بارزترین اقدامات جهاد دانشگاهی است.
جهاد دانشگاهی یکی از بازوان پیشرفت و توسعه در گیلان است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان ابراهیم کازرونی منفرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی دستاوردهای این نهاد را خیلی خوب ارزیابی و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی هم علم تولید می کند و هم می تواند علم را به محصول تبدیل نماید و محصول را در بازار اقتصادی معرفی کند. در فرایند، به عبارتی از ابتدا تا انتهای کار علمی که محصول به نتیجه ختم می‌شود، حمایت جهاد دانشگاهی مشهود است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: این نمایشگاه نشان می دهد که کارهای علمی و پژوهشی بزرگ با افراد کم اما حرفه‌ای و متخصص که به معنای واقعی جهادگران علمی هستند، انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش های آموزش، کسب و کار، محیط زیست، فرهنگی و رسانه‌ای کارها و اقدامات خیلی خوبی در جهاد دانشگاهی استان انجام شده است، گفت: با ظرفیت موجود می توان گفت یکی از بازوان پیشرفت و توسعه در استان جهاد دانشگاهی گیلان است چون جهاد دانشگاهی صرفاً فقط تولید علم نمی‌کند، بلکه تولید علمی که به محصول ختم می‌شود از بارزترین اقدامات جهاد دانشگاهی است.

کازرونی با اشاره به اینکه پژوهش محوری از رسالت های جهاد دانشگاهی است، بیان کرد: مشکلاتی که در حوزه پسماند و محیط زیست در استان داریم اقداماتی انجام گرفته اما حضور جهاد دانشگاهی می‌تواند در این حوزه مؤثرتر و پررنگ‌تر باشد؛ پژوهشکده محیط زیست می‌تواند مرجعی در استان باشد، با توجه به اینکه استان ما دارای منابع طبیعی و کشاورزی متعدد است و از محیط زیست حساسی برخوردار می‌باشد از طرفی پسماند و آلودگی‌های زیست محیطی از مواردی هستند که جهاددانشگاهی می‌تواند با ظرفیت پژوهشکده خود در این حوزه هم ایفای نقش کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به رسالتی که دارد تمام رشته‌های تحصیلی آن نیازمحور و شغل محور هستند، هیچ رشته‌ای عرضه محور نیست. یعنی مثل بقیه زیر نظام‌های آموزشی صرفاً رشته‌ای را تعریف نمی‌کنیم بلکه در دانشگاه جامع و حتی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی متناسب با نیاز بازارکار و دانشجویان نیازسنجی انجام می‌شود و درخواست رشته جدید صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وجه مشترک نیاز محوری در معاونت‌های مختلف جهاد دانشگاهی می‌تواند باعث توسعه در حوزه‌های اختصاصی هر بخش شود، تصریح کرد: برای سال تحصیلی پیش رو در مهر ماه امسال رشته‌های تحصیلی جدید با توجه به نیاز روز در حوزه اینترنت اشیا، فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ تدوین شده و افزوده می شود.

کازرونی با اشاره به چهار مرکز علمی کاربردی در مجموعه جهاد دانشگاهی بیان کرد: برخی رشته های تحصیلی جدید در جهاد دانشگاهی تعریف شده که بر اساس نیازهای جامعه بوده از دیگر حسن‌های این مجموعه است و هیچ مرکز آموزشی در این حوزه با این رشته‌های جدید ورود نکرده، هر زمان مراکز آموزشی احساس نیاز کنند دانشگاه جامع این آمادگی را دارد که نسبت به اخذ رشته های جدید اقدام کند.امیدواریم در نمایشگاه سال آینده جهاد دانشگاهی بیشتر نتایج تجاری‌سازی شده پژوهش‌ها و مطالعات مجموعه را شاهد باشیم.


نظر شما :