راهکار بسیاری از مشکلات جامعه در دست جهاددانشگاهی است

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۲ کد : ۶۱۱۸۲ عمومی
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان این که جهاددانشگاهی امروز برای بسیاری از مشکلات جامعه خصوصا در حوزه زنان و خانواده راهکارهای دانش محور دارد، اقدامات انجام شده در این نهاد را بسیار امیدآفرین دانست.
راهکار بسیاری از مشکلات جامعه در دست جهاددانشگاهی است

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، زهرا جانجانی به مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اقداماتی که از سوی جهاددانشگاهی کرمانشاه صورت گرفته را بسیار مسرت بخش اعلام کرد و گفت: جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی خصوصا مسائل مرتبط با زنان و خانواده اقدامات سازنده‌ای انجام داده است.
وی با اشاره به شناسایی مشکلات عمده اجتماعی کرمانشاه، افزود: جهاددانشگاهی برای بسیاری از این مشکلاتی که ما شناسایی کردیم پیشینه مطالعاتی دارد و در برخی حوزه ها نیزاقدامات اجرایی انجام شده است.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه استفاده از این دستاوردهای جهاددانشگاهی و تعامل بیشتر با این نهاد را بسیار ضروری اعلام کرد و یادآور شد: برای تدوین سند راهبردی حل مشکلات استان کرمانشاه به دستاوردهای جهاد دانشگاهی نیاز داریم.
جانجانی با بیان این که یکی از ویژگی های مهم مطالعات و اقدامات جهاد دانشگاهی دانش محور و مسئله محور بودن و پرهیز از کارهای جسته و گریخته است، اظهار کرد: بسیاری از رویکرده ها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی می‌تواند در کل کشور الگو باشد.
وی یکی دیگر از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی را اتکا به ظرفیت جوانان عنوان کرد که باعث شده فعالیت‌های انجام شده بسیار اثربخش باشد و یادآور شد: اعتماد به جوانان نکته مهمی است که امروز در کشور به آن نیاز داریم و جهاددانشگاهی در این عرصه ورود  کرده است.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه سپس به سایر زمینه‌هایی که جهاددانشگاهی می تواند حضور پررنگ تری در آن داشته باشد نیز اشاره کرد که اشتغال از مهمترین آنها بود و افزود: با توجه به مشکل جدی کرمانشاه در حوزه بیکاری، استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای ایجاد اشتغال در استان بسیار ضروری است، خصوصا در حوزه مشاغل و کسب و کارهای خانگی که جهاددانشگاهی اقدامات خوبی را آغاز کرده است.
جانجانی اضافه کرد: همچنین جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه های دیگری از جمله هوش مصنوعی، کمک به افزایش تولید با اتکا به ایده های دانش بنیان و ... نیز پای کار بیاید.
وی در پایان بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های جهاد دانشگاهی از سوی دستگاه های مختلف نیز تاکید کرد.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :