افزایش ۵۰ درصدی فراگیران در دوره های آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه/ آماده همکاری با تمام دستگاه های اجرایی استان هستیم

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۳ کد : ۶۱۱۷۹ آموزش و کارآفرینی
معاون آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به افزایش استقبال از دوره های آموزشی جهاددانشگاهی گفت: در چهارماهه امسال شاهد رشد ۶۰ درصدی فراگیران در دوره های آموزش عمومی و رشد ۳۰ درصدی آنها در دوره های تخصصی بوده ایم که با توجه به تعداد بالای فراگیران در دوره های عمومی در مجموع افزایش ۵۰ درصدی را در دوره های آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه رقم زده اند.
افزایش ۵۰ درصدی فراگیران در دوره های آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه/ آماده همکاری با تمام دستگاه های اجرایی استان هستیم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی با اشاره به عملکرد این نهاد در ارتقا سطح آموزش، آموزش های کیفی را نیاز ضروری استان عنوان و تصریح کرد: اگر امروز با چالش عظیمی به اسم "بیکاری" در کرمانشاه مواجه هستیم یکی از دلایل اصلی آن عدم توجه به کیفیت آموزش و مهارت است.

وی افزود: با توجه به آسیب شناسی که در حوزه های آموزش استان انجام داده ایم متاسفانه عمده آموزش ها بصورت سطحی بوده و شاهد آموزش با کیفیت و عمقی نیستیم و همین می شود که خروجی این آموزش ها به مهارت و ایجاد شغل منتهی نمی گردد.

وی با بیان این که از مجموع جامعه بیکاران استان شاید افراد معدودی صاحب مهارت باشند گفت: فرهنگ کار اصلی ترین اولویت قابل پرداختن در کرمانشاه است. افراد جویای کار باید با کسب مهارت ارزش آفرین، برای خود ایجاد فرصت کنند. 

وی افزود: بر همین اساس معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی با سابقه بیش از سه دهه فعالیت، تمرکز و هدف خود را بر کیفی کردن آموزش ها گذاشته و تلاش داریم به اثرگذارترین حوزه آموزشی استان تبدیل شویم.

عبدالمالکی گفت: این هدفگذاری موجب شده، امسال معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه بتوانیم در جمع مراکز برتر جهاددانشگاهی کشور درارائه برنامه های توسعه ای قرار گیرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه در ادامه با اشاره به ارائه آموزش های این معاونت در دو حوزه "عمومی" و "تخصصی و تخصصی پیشرفته" گفت: در حوزه عمومی عمده فراگیران در دوره های زبان انگلیسی شرکت می کنند.

وی افزود: در حال حاضر چهار زبان انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی و کره ای در این مجموعه ارائه می شود و در تلاش هستیم تا قبل از نیمه دوم سال جاری چهار زبان عربی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی را نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

وی افزود: با افزایش آموزش این زبان ها، عملا به تنها مجموعه آموزشی در غرب کشور تبدیل خواهیم شد که دوره های کامل زبان های خارجی در آن ارائه می شود.

عبدالمالکی بیان کرد: در کنار دوره های ترمیک زبان های خارجی، دوره های آزاد، آیلس، تافل و دکترا و گرامر هم برای علاقمندان و فراگیران ارائه می شود.

به گفته معاون آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه، این نهاد در حال حاضر در بحث آموزش زبان های خارجی جز سه مرکز برتر جهاد دانشگاهی در سطح کشور قرار دارد.

****9 دپارتمان "تخصصی و تخصصی پیشرفته" داریم/ "چرخه ارزش" را در مشاغل خانگی فعال کرده ایم

عبدالمالکی  به فعالیت های حوزه آموزش های تخصصی و تخصصی پیشرفته هم اشاره و تصریح کرد: در این زمینه 9 دپارتمان فنی مهندسی، علوم پزشکی، کشاورزی، علوم کامپیوتر، هنر و معماری، علوم انسانی، ارتباطات و ادبیات، مشاغل خانگی و بین الملل زیرمجموعه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فعالیت دارد.

وی افزود: در دپارتمان فنی و مهندسی رشته های برق، صنایع شیمی، عمران، معادن، علوم پایه و مکانیک و در دپارتمان علوم پزشکی آموزش های پایه پزشکی، کمک پرستاری و دوره های تخصصی پزشکی مانند دستیار دندانپزشکی ارائه می شود.

وی از دپارتمان "کشاورزی"  به عنوان یکی از دپارتمان های کاربردی برای استان حاصلخیز کرمانشاه یاد کرد و افزود: طی تفاهم نامه ای که با نظام مهندسی کشاورزی به امضا رسانده ایم دوره هایی که اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان نیاز دارند را برگزار می کنیم و در حال حاضر دوره های آموزشی مهارت های گلخانه ای برای فراگیران آغاز شده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی رشته های دپارتمان "علوم کامپیوتر" را هم بسیار کاربردی و مطابق با نیاز روز جامعه عنوان و تصریح کرد: در این دپارتمان رشته های شبکه، برنامه نویسی، مهارت های عمومی رایانه و مهارت های گرافیکی آموزش داده می شود.

عبدالمالکی گفت: در دپارتمان هنر و معماری هم رشته های هنرهای تجسمی، طراحی و دوخت لباس، میراث فرهنگی و گرشگری، معماری و شهرسازی و هنر کودک آموزش داده می شود.

وی رشته های دپارتمان علوم انسانی را نیز مدیریت و اقتصاد، علوم تربیتی و روانشناسی، مدیریت شهری، حقوق و علوم اجتماعی عنوان و تصریح کرد: در دپارتمان ارتباطات و ادبیات (ادب و سخنوری) هم آموزش شاهنامه خوانی در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و اجرایی، شعر و خوانش خلاقانه، داستان نویسی، فن بیان و سخنوری برای کودکان و بزرگسالان و خلاقیت ادبی ویژه کودکان به علاقمندان آموزش داده می شود.

وی افزود: قرار است به زودی رشته فلسفه برای کودک هم به زیر مجموعه آموزش های این دپارتمان اضافه شود.

معاون آموزش جهاد دانشگاهی کرمانشاه از دپارتمان "مشاغل خانگی" هم به عنوان یکی از دپارتمان های موثر در حل مشکل بیکاری استان یاد کرد و افزود: در این دپارتمان تمام تخصص هایی که درسایر دپارتمان ها آموزش داده شده و قابلیت انجام در محیط خانگی را داشته باشد را پوشش داده و به افراد انجام کار در محیط خانه را آموزش می دهد.

وی افزود: بطور مثال هنرهای کاربردی مانند عروسک سازی و صنایع دستی و یا ساخت و تولید لامپ های SMD که ذیل مجموعه دپارتمان های دیگر آموزش داده می شود با توجه به اینکه قابلیت انجام و تولید در محیط های خانگی را دارند ذیل دپارتمان مشاغل خانگی قرار می گیرند.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: کاری که در این دپارتمان بصورت ویژه دنبال می شود تعریف "چرخه ارزش" است، به اینصورت که پس از تحقیق و آسیب شناسی در حوزه مشاغل خانگی به این نتیجه رسیدیم که عمده سود حاصل از تولید دراین حوزه در جیب دلالان و واسطه ها می رود بنابراین تلاش داریم این حوزه را به حوزه "دیجیتال مارکتینگ" متصل کنیم تا دست واسطه ها قطع شده و تولیدکنندگان مشاغل خانگی مستقیم به بازار وصل شوند.

این مسئول گفت: همچنین در تلاش هستیم که بحث آموزش مشاغل خانگی را با محوریت مساجد پیش ببریم تا هم کارکرد اقتصادی مساجد احیا شده و هم پیوست فرهنگی برای اقدامات در این حوزه داشته باشیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از دپارتمان "بین الملل" هم به عنوان دپارتمان دیگر این مجموعه یاد کرد و افزود: دراین دپارتمان به دنبال افزایش ارتباطات خود در سطح بین الملل هستیم تا فقط ارتباطات ما به کشور عراق محدود نشود و بتوانیم با کشورهای دیگر هم ارتباط برقرار کنیم.

*افزایش 50 درصدی فراگیران در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی/ آماده همکاری با تمام دستگاه های اجرایی استان هستیم

عبدالمالکی در ادامه با اشاره به افزایش استقبال از دوره های آموزشی جهاددانشگاهی گفت: در چهارماهه امسال شاهد رشد 60 درصدی فراگیران در دوره های آموزش عمومی و رشد 30 درصدی آنها در دوره های تخصصی بوده ایم که با توجه به تعداد بالای فراگیران در دوره های عمومی در مجموع افزایش 50 درصدی را در دوره های آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه رقم زده اند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های کیفی و ارزش آفرین مقدمه تامین آینده شغلی است گفت: مدعی ارائه کیفی ترین آموزش‌ها در استان هستیم و در تلاشیم با تداوم و تقویت حرکت در این مسیر، گامی در جهت رفع معضل بیکاری استان برداریم.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی اولین و مجهزترین مرکز آموزشی مهندسی شبکه را در غرب کشور داراست و اولین مرکز آموزشی غرب کشور هستیم که مدرسه برنامه نویسی در آن فعال است.

وی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن چهار زبان روسی، فرانسوی، عربی و اسپانیایی به مجموعه زبان های آموزشی جهاد دانشگاهی نیز به اولین مجموعه آموزشی در غرب کشور تبدیل خواهیم شد که بسته کامل آموزش زبان های خارجی را ارائه می دهد.

عبدالمالکی افزود: در تایید کیفی بودن آموزش های زبان این نکته هم قابل توجه است که از 110 مدرس زبان که با مجموعه همکاری دارند 80 درصد آنها دکترا و یا کارشناسی ارشد زبان دارند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به تعامل خوب جهاد دانشگاهی با مسئولین استان گفت: معاونت آموزشی جهاد از ظرفیت ها و توانایی های بسیاری در حوزه آموزش برخوردار است و در همین راستا آماده همکاری با تمام دستگاه های اجرایی استان هستیم.

عبدالمالکی افزود: یکی از عوامل اصلی بیکاری در استان، فقدان مهارت و آموزش است و جهاد دانشگاهی می تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد و در همین راستا همکاری خود را با دستگاه های مختلف اجرایی استان اعلام می کنیم.

***به دنبال بین المللی کردن آموزش های جهاد دانشگاهی کرمانشاه هستیم

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به برنامه های آتی این معاونت داشت و تکمیل دوره های آموزش زبان های خارجی را یکی از مهم ترین این برنامه ها عنوان و تصریح کرد: در تلاشیم به اولین مرکز آموزشی غرب کشور تبدیل شویم که دوره های آموزش زبان های خارجی را به صورت کامل ارائه می کند.

وی افزود: علاوه بر این در حوزه دپارتمان بین الملل به دنبال افزایش ارتباطات بین الملل و آموزش‌های بین المللی از طریق فضای مجازی هستیم.

عبدالمالکی تصریح کرد: با استفاده از فضای مجازی قادر خواهیم بود تا جامعه مخاطبان خود را افزایش داده و علاوه بر عراق بتوانیم فراگیرانی از سایر کشورها هم داشته و آموزش های خود را بین المللی کنیم.

وی افزود: تمام این اقدامات در راستای تحقق جمله "ما می توانیم" است، چرا که با این آموزش ها و اقدامات به جوانانمان حس توانمندی داده و به آنها این اعتماد به نفس می دهد که می توانند از عهده کارهای مختف بربیایند.

عبدالمالکی گفت: علاوه براین، اینکه بتوانیم آموزش ها را به خارج از مرزهای کشور بکشانیم نشان دهنده اعتماد به جوانانی است که در مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت داشته و در کنار توانایی علمی از روحیه جهادی هم برخوردارند.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :