نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس:

جهاددانشگاهی ویترینی از عملکردها و راهبردهاست/ نقش کاربردی و پژوهشی فعالیت‌های این نهاد

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۰۷ کد : ۶۱۱۶۸ عمومی
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با اشاره به اثرگذاری نقش کاربردی و پژوهشی فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از مجموعه‌هایی است که بسیار تخصصی و علمی کار کرده و به عبارتی ویترینی از عملکردها و راهبردها در حوزه‌های مختلف است.
جهاددانشگاهی ویترینی از عملکردها و راهبردهاست/ نقش کاربردی و پژوهشی فعالیت‌های این نهاد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان سیدعلی آقازاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه دو روزه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس این نهاد انقلابی به همه جهادگران عرصه علم و پیشرفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با مجموعه اقدامات و دستاوردها مایه افتخار جامعه علم دوست استان است.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان بیانگر تلاش‌ها، پژوهش‌ها، تحقیقات و طرح‌های فناورانه این مجموعه جهادی و انقلابی در استان است که در همه عرصه‌های علوم تجربی، انسانی، فنی و مدیریتی در قالب ارکان حکمرانی حضور و نفوذ دارد و می‌تواند جامعه را هدایت کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با اشاره به اثرگذاری نقش کاربردی و پژوهشی فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: می‌توانیم جهاد دانشگاهی را به عنوان فرصت تاثیرگذار در جامعه قلمداد کنیم زیرا می‌تواند باعث تحرک بخشی بیشتر به سازمان‌های پیشران شود.

آقازاده با اشاره به ظرفیت پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی مستقر در استان بیان کرد: گیلان با برخورداری از مواهب طبیعی نظیر کوه، جنگل، دریا، رودخانه و جلگه و تالاب همواره بسیار مورد توجه قرار دارد که به همین میزان هم حفظ این سرمایه‌های ارزشمند اهمیت دارد در این راستا پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی می‌تواند با پژوهش و مطالعات تخصصی در این حوزه نقش آفرینی موثری داشته باشد، البته خدمات این پژوهشکده محدود به استان نیست و با ظرفیتی که دارد می‌تواند فرا استانی کار کند.

وی با اشاره به تعامل مجلس و جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مجموعه‌ای از فرهیختگان و نخبگان بوده که آموزش دیده همین مراکز علمی و پژوهشی است، لذا همواره رویکرد مثبتی به مراکز تخصصی علمی و تحقیقاتی دارد و از آنها حمایت می‌کند.  

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس، نخبگان و پژوهشگران را رهبران علمی جامعه دانست و تاکید کرد: به عنوان یک شهروند خدمتگزار به همه مسئولین و فعالین اجتماعی توصیه می‌کنم که بدون داشتن دانش، علم و مشورت با نخبگان امور و عملکردها خروجی موثری ندارد؛ لذا اگر از مشورت نخبگان و پژوهشگران جوان برخوردار نشویم پیشرفتی نخواهیم داشت. جهاد دانشگاهی از مجموعه‌هایی است که بسیار تخصصی و علمی کار کرده و به عبارتی ویترینی از عملکردها و راهبردها در حوزه‌های مختلف است.

آقازاده با بیان اینکه پیشرفت علمی جهاد دانشگاهی در همه ابعاد نظیر پژوهشگاه رویان، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و... قابل توجه و حمایت است، افزود: پژوهش‌ها و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف حکمرانی وجود دارد که منبع آن را در مجموعه جهاد دانشگاهی می‌بینیم لذا همه مسئولین و متولیان باید از این دستاوردهای فناورانه استفاده کنند.

وی خطاب به نخبگان جهادگر و پژوهشگران جهاد دانشگاهی گیلان گفت: شما جوانان پژوهشگر جهادی و دانش پژوهان و نخبگان جوان افتخار و سرمایه جامعه علمی ما هستید، امروز به مدد تلاش‌های شما دانش و تحقیقات و پژوهش‌های علمی کشور ما با دنیا رقابت می‌کند و این جای افتخار دارد که نخبگان و پژوهشگران ما متخلق به اخلاق فرهنگی و دینی هستند زیرا علاوه بر علم و تجربه، داشتن اخلاق حسنه بسیار مهم است.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :