نقش تأثیرگذار جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۵ کد : ۶۱۱۲۵ عمومی
امام جمعه سوق با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مردادماه، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: از جهاددانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و نوآور انتظار می‌رود نقش مهمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید» داشته باشد.
نقش تأثیرگذار جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه سوق با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مردادماه، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تأثیرگذار باشد، این نهاد انقلابی با تکیه بر نیروهای جهادی و به‌خصوص جوان متخصص خود توانسته گام‌های مؤثری در پیشرفت‌های علمی و پژوهشی کشور بردارد و امید است از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.
وی افزود: اظهار لطف مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به جهاددانشگاهی و خطاب به مجموعه‌ای جوان و ‌توانمند و‌ خودباور مسئولیت جهاددانشگاهی را سنگین‌تر کرده و باید با تمام توان در راه رسیدن به انتظار معظم له و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند، جهاددانشگاهی از اساس نهادی انقلابی و فرهنگی بوده و هدف آن ایجاد خودباوری در نسل جوان و دانشگاهی و ارتقای هویت ایرانی و اسلامی است.
امام جمعه سوق با بیان اینکه یکی از اهداف جهاددانشگاهی بومی‌سازی علم و پیشرفت براساس مبانی دینی است و باید تلاش کنند که اساس فرهنگ جهادی بومی‌سازی انجام شود، اضافه کرد: جهاددانشگاهی پتانسیل بسیاری در حوزه‌های متنوع و رشته‌های مختلف آموزشی، پرورشی، پژوهشی، کارآفرینی و آموزش مهارت‌های تخصص‌محور در راستای اشتغال‌زایی دارد.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه تصریح کرد: از جهاددانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و نوآور انتظار می‌رود نقش مهمی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری داشته باشد، زیرا این نهاد با شناسایی افراد نخبه و جوانان با استعداد، ‌توان حل مشکلات و رفع موانع را داراست که موضوعی بسیار حائز اهمیت است.جهاددانشگاهی باید برمبنای فعالیت‌های برنامه‌محور پیش برود و همچنین این نهاد انقلابی باید تلاش بیشتری نسبت به سنوات گذشته در جهت جذب استعدادهای برتر و نخبگان مبذول کند.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی باید در مسیر اصلی خود گام بردارد و اقدام به رفع ایرادات و نواقص در حوزه صنعت یا دانشگاه کند تا بتواند نیازمندی‌ها را احصاء و شناسایی کرده و با بهره‌مندی از قابلیت‌های خود به رفع نیاز‌های سطح جامعه کمک کند و خدمت‌رسانی در راستای اهداف انقلاب را در مقیاس وسیع‌تر انجام بدهد که در این‌ صورت شاهد تحولات قابل توجهی خواهیم بود.
امام جمعه سوق در پایان گفت: جهاددانشگاهی یعنی کاری جهادی و علمی برای رفع موانع توسعه و رسیدن به موفقیت بالاتر برای رفاه بیشتر مردم که در صورت تحقق این اهداف، قطعا پیشرفت جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :