تجدید میثاق کارکنان جهاددانشگاهی استان اصفهان با شهدای انقلاب اسلامی

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۲ کد : ۶۱۰۶۵ فرهنگی
در آستانه چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، مراسم تجدید میثاق کارکنان جهاددانشگاهی استان اصفهان با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
تجدید میثاق کارکنان جهاددانشگاهی استان اصفهان با شهدای انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، در ابتدای این مراسم، زیارت عاشورا در خیمه حسینی گلستان شهدا با حضور جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی واحد اصفهان، جهاددانشگاهی واحد صنعتی، پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان قرائت شد.

 پس از قرائت زیارت عاشورا در جوار مضجع شهدا، کارکنان جهاددانشگاهی استان اصفهان با حضور بر سر قبور مطهر شهدا، ضمن تجدید میثاق دوباره با شهدا، قبور ایشان را عطرافشانی و گلباران کردند.

دکتر مهدی ژیانپور رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان در جوار مزار شهید مهندس فرامرز آذری از شهدای جهاددانشگاهی، اظهار کرد: امروز وظیفه همه ماست به خود یادآوری کنیم شهدای گرانقدر چه تلاش‌هایی کردند و از بزرگترین سرمایه یعنی وجود گرانقدر خود برای اهداف بزرگتر و والاتر گذشتند.

وی با اشاره به مفهوم عامل و عاملیت توضیح داد: در علوم اجتماعی، مفهومی به نام عاملیت وجود دارد که نقطه اوج فعالیت یک انسان است. عاملیت فراتر از رفتار، کردار و کنش خاص انسان‌هایی است که علاوه بر فعالیت بامعنا و اندیشیده بر محیط پیرامونی خود نیز اثرگذارند. به جرأت می‌توان ادعا کرد یکی از نمونه‌های شاخص این افراد در دوران ما، شهدا هستند که با فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های خود الهام‌بخش و موثراند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در محضر شهدا گواهی می‌دهم که ما نیز در جهاددانشگاهی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بر محیط پیرامونی‌مان به شکل مثبت و سازنده‌ای اثرگذار باشیم، با تمام وجود فعالیت کنیم و سازمانی واقعی و سر به زیر بسازیم و امیدواریم نتیجه، جهانی با کیفیت‌تر و انسانی‌تر برای فرزندان‌ این سرزمین باشد. 

بهنام افشاری سردبیر خبرگزاری ایسنا اصفهان نیز در جوار مزار شهید دکتر مصطفی نیک نژادی از دیگر شهدای جهاددانشگاهی، گفت: همه شهدا حایز اهمیت و ارزشمند هستند و از جمله این شهدا، شهید نیک نژادی است که جزو هیئت سه نفره مامور تشکیل جهادهای استانی بود.

وی با اشاره به اینکه شهید نیک نژادی از نخبگان دانشگاهی بود که از نظر علمی و معنوی همه از او به نیکی یاد می‌کنند، افزود: دکتر نیک نژادی با شروع جنگ تحمیلی به خاطر آرمان‌های انقلاب اسلامی از آمریکا به ایران آمد و برای انقلاب و نظام اسلامی زحمات بسیاری کشید و سرانجام در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت رسید.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :