رییس جهاددانشگاهی مازندران خبر داد:

تولید «بیومکمل فراسودمند طیور» در مازندران

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۱۷۳
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۷ کد : ۶۰۹۷۴ عمومی تاپ خبر
سرپرست جهاددانشگاهی مازندران، گفت: تولید بیومکمل‌های غنی شده با مواد معدنی به عنوان «بیو مکمل فراسودمند طیور» در جهاد دانشگاهی مازندران انجام شد.
تولید «بیومکمل فراسودمند طیور» در مازندران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندران، مهندس محمدرضا یوسفی مهر سرپرست جهاددانشگاهی مازندران ضمن تبریک سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی به همه جهادگران عرصه علم و دانش، اظهار کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و امروز که چهل و سه سال از تاسیس این نهاد می گذرد، شاهد بالندگی آن در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی به نقش اثرگذار جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در این حوزه طرح‌های مختلف در راستای تحقق شعار سال ارائه شده و در یکسال اخیر شاهد برپایی نمایشگاه‌های متعددی در حوزه صنایع خلاق همچون فن بازار پوشاک و توسعه مشاغل خرد و خانگی در استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در طول عمر خود در حوزه‌های مختلف علمی، کشاورزی، پزشکی و بین‌المللی اقدامات موثری داشته و همراه با سایر نهاد‌های علمی توانست در نوآوری کارنامه درخشانی داشته باشد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه های  پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و کارآفرینی و سازمان تجاری سازی و فناوری فعالیت دارد که تا کنون بر مبنای رسالتی که بر عهده داشته در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کند.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های موثر و سرآمد جهاددانشگاهی در زمینه علم پزشکی، افزود: دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است و توانسته توجه مقام معظم رهبری را به خود معطوف کند.

سرپرست جهاددانشگاهی مازندران، گفت: تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه، راه‌اندازی فاز نیمه صنعتی فراورده های حاصل از جلبک ها برای استفاده در صنایع مختلف، راه اندازی محیط کشت‌های فرموله برای کاهش هزینه‌های تولید ریز جلبک‌ها، احداث سالن جدید برای تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه از اقدامات و برنامه‌های معاونت پژوهشی در یکسال گذشته و سال جاری است.

وی افزود: در بخش کشاورزی و زراعت، فناوری تولید کودهای زیستی با استفاده از جلبک ها و گیاهان برای کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی، در دست انجام است.

یوسفی مهر با بیان اینکه در بخش شیلات تولید بیو مکمل‌های آبزیان با هدف کاهش تلفات و تولید جیره آبزیان مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفت، تصریح کرد: در بخش دام و طیور نیز با انتقال فناوری، انتقال جنین گاوهای ممتاز به مازندران با همکاری پژوهشگاه ابن سینا در دست اقدام است.

یوسفی مهر ادامه داد: تولید بیومکمل‌های غنی شده با مواد معدنی به عنوان «بیو مکمل فراسودمند طیور» در جهاد دانشگاهی مازندران انجام شد.

وی افزود: افکار سنجی، احصاء تعیین کننده آسیب‌های اجتماعی در مازندران و چاپ بیش از 28 عنوان کتاب دانشگاهی در سال گذشته، از جمله فعالیت‌های معاونت فرهنگی این نهاد بود.

سرپرست جهاددانشگاهی مازندران، گفت: برگزاری مناظره دانشجویی از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد مازندران بود که در یازدهمین دوره مناظره دانشجویی تیم شهید دیالمه موفق به کسب رتبه قهرمانی از بین ۳۸۷ تیم دانشجویی در کشور شد.

وی همچنین مسابقه سومین کتاب سه دقیقه‌ای، طرح ماندگار صبور، ۶۸ عنوان برنامه داخلی، تولید بیش از ۶ هزار خبر توسط ایسنا، هزار و 800 خبر در ایکنا مازندران را عملکرد سال گذشته معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران عنوان کرد و گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی به عنوان مرکز برتر در حوزه دانشجویی و فرهنگی در سال گذشته معرفی شد.

سرپرست جهاددانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه معاونت آموزشی این نهاد در استان با سابقه بیش از سه دهه در آموزش های تخصصی کوتاه مدت در راستای ارتقاء سطح دانش‌ و مهارت نیروهای تخصصی، ضمن برخورداری از نیروهای متخصص، متعهد و نوآور در سطح ملی و منطقه‌ای فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در یکسال گذشته بیش از 4 هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه‌های مهارتی و تخصصی در مازندران در مراکز، آموزش‌های کوتاه مدت را طی کرده‌اند.

این مسئول با بیان این که بیش از 8 هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه قراردادی‌های سازمانی آموزش ضمن خدمت را در محیط جهاد دانشگاهی گذرانده‌اند، افزود: برگزاری بیش از ۸ مورد آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در استان توسط جهاد دانشگاهی مازندران انجام شد.

سرپرست جهاددانشگاهی مازندران، ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی این نهاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی در ۱۸ رشته تحصیلی ۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :