همزمان با چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی؛

تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام(ره)/ این نهاد انقلابی ثمرات فراونی به ارمغان آورده است

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۱۴۱
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۶ کد : ۶۰۸۰۹ عمومی تاپ خبر
دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اظهار کرد: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی ثمرات فراونی به ارمغان آورده است.
تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام(ره)/ این نهاد انقلابی ثمرات فراونی به ارمغان آورده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، همزمان با چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس این نهاد به همراه مدیران ارشد و روسای واحدهای سازمانی جهددانشگاهی صبح امروز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه با حضور در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق و با مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تجدید بیعت کردند.

دکتر مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی در این مراسم گفت: ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل نهاد انقلابی جهاددانشگاهی است. خدا را شاکر هستیم که بار دیگر توانسته‌ایم در حرم امام (ره) حاضر شده و با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده از سوی جهاددانشگاهی بسیار گسترده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره حامی جهاددانشگاهی است؛ بنده از زمانی که ایشان عهده دار مقام ریاست‌جمهوری بودند، توفیق حضور در جهاد انشگاهی را داشتم. ایشان همواره از این نهاد حمایت کرده‌اند. هنگامی که موضوع تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛ تصمیم بر این بود که ۲ عضو دانشجویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشند؛ رهبری توصیه کردند که اعضای جهاددانشگاهی در این شورا حضور داشته باشند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به گذشت چهل وسه سال از عمر جهاددانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات چهل و سه ساله خود دست به اقدامات متعددی زده است. مدیریت دانشگاه‌ها، اولین اقدام جهاددانشگاهی به حساب می‌آید. این نهاد با بهره‌گرفتن از اساتید توانست در جهت مدیریت دانشگاه‌ها گام بردارد. تمام اقدامات دانشگاه‌ها و  فعالیت‌های فرهنگی که در آن بازه زمانی انجام می‌شدند، مدیریت و اجرای آن بر عهده جهاددانشگاهی بود.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای را به هنگام مدیریت دانشگاه‌ها انجام داده و باید این فعالیت‌های فرهنگی را گسترش دهیم؛ به طور مثال، مشارکت در ساخت فیلم سینمایی می‌تواند یکی از اقدمات جهاددانشگاهی باشد. فعالیت فرهنگی این نهاد باید تقویت شود .

دکتر مسلمی نائینی ورود جهاددانشگاهی به فعالیت‌های آموزشی را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: به دلیل افزایش میزان تقاضای ورود به دانشگاه‌ها و ظرفیت محدود فضای آموزشی در کشور، جهاددانشگاهی تصمیم گرفت به عرصه آموزش عالی ورود کند. در این راستا احداث ۲ دانشگاه غیردولتی «علم و فرهنگ» و «علم و هنر» به ترتیب در شهرهای تهران و یزد جزو اقدامات این نهاد است و دانشجویان بسیاری از مقطع کارشناسی تا دکتری در  این مراکز مشغول به تحصیل هستند.  البته فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه آموزش محدود به ساخت ۲ دانشگاه غیرانتفاعی نمی‌شود، مراکز آموزشی و مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در کشور فعال هستند. بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد در حوزه‌های پزشکی، فنی‌مهندسی و فناورانه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی توانست در عرصه پزشکی دست به اقدامی بزرگ بزند و به عرصه سلول‌های بنیادی ورود کرد. موفقیت جهاددانشگاهی در عرصه سلول‌های بنیادی در داخل و خارج کشور، ماحصل تلاش‌های مرحوم کاظمی آشتیانی است.

وی خطاب به جهادگران جهاددانشگاهی گفت: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود از جهاددانشگاهی تقدیر کرده‌اند و من برای این موضوع به شما تبریک می‌گویم. مقام معظم رهبری همواره نسبت به این نهاد امیدوار هستند. ایشان در سخنرانی‌های خود فرموده‌اند که به جهاددانشگاهی اعتقاد راسخ دارند و جهاددانشگاهی از نهادهایی است که به آن امید دارند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به این که نهاد انقلابی جهاددانشگاهی ثمرات فراونی به ارمغان آورده است، افزود: این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کند که برکات فراوانی به همراه دارد. من به شما جهادگران جهاددانشگاهی توصیه می‌کنم که انقلابی بمانید. ما بودجه کمی از دولت دریافت می‌کنیم اما باید بتوانیم که همچنان به کشور کمک کنیم.

دکتر مسلمی نائینی در پایان با خوب ارزیابی کردن پیشرفت این نهاد در عرصه علمی خاطرنشان کرد: از زمان شکل‌گیری جهاددانشگاهی تا به امروز، تمام فعالیت‌ها بر مبنای دین و تقوا است. کار با ایمان به باورها و امیدآفرینی بسیار اهمیت دارد و ما باید به این مسائل بیاندیشیم. اگر ما به این مسائل توجه کنیم، جهاددانشگاهی می‌تواند جایگاه اصلی خود را پیدا کند.  

در ادامه این مراسم، رییس جهاددانشگاهی بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در رابطه با این نهاد را قرائت کرد.

مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با مدح اهل بیت عصمت و طهارت ادامه یافت.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :