نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

اقدامات جهاددانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری ماندگار است

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۱۲۷
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۵ کد : ۶۰۷۳۳ عمومی تاپ خبر
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاددانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام داده است.
اقدامات جهاددانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری ماندگار است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با رئیس، معاونان و اعضای جهاددانشگاهی استان در آستانه ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی افزود: پژوهش و تحقیق امری لازم و ضروری است و پیش برنده زندگی انسان‌هاست که باید تاثیر مراکز علمی و دانشگاهی در زندگی مردم محسوس باشد.
وی اظهار کرد: اگر دانشگاه و علم در بهبود اقتصادی، رشد معنوی و رشد علمی تاثیر نداشت باید در این زمینه بازنگری شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تحولات به دنبال تحقیقات و پژوهش بوده است. هنوز می‌توانیم تحولات عظیمی و بیشتری را در زمینه فناوری، نانو و ژنتیک ایجاد کنیم.
آیت الله حسینی تصریح کرد: باید در بوم خود کار و تلاش علمی که منجر به بهبود اقتصادی در حوزه اشتغال، تولید سرمایه در رابطه با محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، معدن، نفت و گاز و جنگل‌های بلوط انجام دهیم.
وی ادامه داد: دانشگاه باید تاثیر مثبت خود را در زندگی مردم و رفع مشکلات آنها داشته باشد که جهاددانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی می‌تواند دانشگاه را با زندگی مردم پیوند دهد.
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور حرکت های موثری در حوزه پژوهش، ارتباط علم و صنعت و علم و زندگی مردم انجام داده است.
آیت الله حسینی تاکید کرد: امروز جهاددانشگاهی علم را بر زندگی مردم پیوند زده و امیدواریم بیش از پیش در این زمینه با استفاده از ظرفیت ها عمل کند.
وی اظهار کرد: این نهاد در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام داده است.

همچنین سید داود موسویان رییس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: جهاددانشگاهی این استان در زمینه پژوهشی در چند حوزه کارهایی را شروع کردیم و بعضی به سرانجام رسیده اند و بعضی در حال انجام هستند.
وی افزود: ظرفیت تولید عسل در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰۰ تن است که کار پایش از مزرعه را انجام می‌دهیم، در آزمایشگاه عسل تولید شده را تست می کنم و در صورت پاس کردن تست‌ها می توانند به بازار عرضه کنند و حتی برای صادرات اقدام کنند.
موسویان در خصوص ظرفیت بالقوه گیاهان دارویی استان اظهار کرد: دو کارخانه با تولیدات گیاه پایه و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در شهرستان گچساران در حال ساخت داریم که برای اولین بار در کشور، پنج نوع آفت کش گیاهی و پنج نوع آنتی بیوتیک گیاهی را تولید خواهند کرد.
وی تصریح کرد: نرخ معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشور است و با این وضعیت استان فاقد مرکز درمان، تشخیص، مشاوره و آزمایشگاه است این مرکز را در حال راه اندازی داریم و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد که امیدواریم در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مدنظر قرار گیرد تا به بهره برداری برسد.
رییس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه آموزش کوتاه‌مدت و بلند مدت( مرکز علمی کاربردی) و در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را داریم که در سطح استان فعالیت می کنند و موثر هستند.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :