عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

نام جهاددانشگاهی امید را در بین جوانان خلاق القا کرده است/ باید مشتاقانه به جهاددانشگاهی دست مریزاد گفت

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۱۲۶
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۱ کد : ۶۰۷۱۵ فرهنگی تاپ خبر
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه سطح بالایی از برنامه ها، ایده های نوآورانه و دیدگاه های مهم علمی و فرهنگی در جهاددانشگاهی تولید و بازتولید می‌شود، گفت: اساساً اسم جهاددانشگاهی امید را در بین جوانان خلاق القا می‌کند.
نام جهاددانشگاهی امید را در بین جوانان خلاق القا کرده است/ باید مشتاقانه به جهاددانشگاهی دست مریزاد گفت

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی، در آستانه چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در ارزیابی از عملکرد این نهاد انقلابی بیان کرد: جهاددانشگاهی جزء افتخارات کشور است. ویژگی های برجسته ای دارد و به حق باید اعتراف کرد که یکی از نهادهای ریشه‌دار و مهم در دو حوزه آموزش و پژوهش است.

سطح بالایی از ایده های نوآورانه علمی و فرهنگی در جهاددانشگاهی تولید می شود

وی با بیان اینکه سطح بالایی از برنامه ها، ایده های نوآورانه و دیدگاه های مهم علمی و فرهنگی در جهاددانشگاهی تولید و بازتولید می‌شود، تصریح کرد: نسل جوان دانشمند و یا در مسیر دانش از دستاوردهای این نهاد بهره می‌گیرد و احساس لذت می‌کند که این امر نشان دهنده خلاقیت و حضور روحیه جهادی در حوزه علم و با رویکرد حرکت به سمت مسیرهای خلاق است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: همه باید از تعهد جهاددانشگاهی در ورود به حوزه‌ها و زمینه‌هایی که دشوار به نظر می‌رسند و سرمایه‌گذاری در خلق ابتکارات علمی در این حوزه‌ها قدردانی کنند.

 

نام جهاددانشگاهی در بین جوانان امیدآفرین بوده است

مبلغی با تأکید بر اینکه اساساً نام جهاددانشگاهی امید را در بین جوانان خلاق القا می‌کند، عنوان کرد: جالب است که همیشه در جهاددانشگاهی علاقه مندی به ایجاد اعتماد و آرامش در دو حوزه دانش و فرهنگ به صورت ملموس و محسوسی خودنمایی می‌کند و این به نوبه خود باعث افزایش ارتباطات و تعامل مثبت با نسل جوان شده است.

وی یکی از مهم‌ترین امورى که جهاددانشگاهی را متمایز می‌کند، حرکت و سرمایه‌گذاری در جهت تنوع در دانش دانست و گفت: این رویکرد جهاددانشگاهی نشان می‌دهد که زیر ساخت‌های شکل دهنده این جهاد بر بینش جامع و متنوع مورد نیاز کشور بنا شده است.

 

جهاددانشگاهی نسل فرهیخته کشور را در مسیر شکوفایی قرار داده است

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ترویجی جهاددانشگاهی طیف وسیعی از حوزه‌ها را در بر می‌گیرد از علوم انسانی و اسلامی و مطالعات تجربی گرفته تا جنبه‌های فرهنگی و ارائه خبر به صورت تخصصی و تعریف شده به ویژه در حوزه قرآن، و جالب است که در هر یک از این حوزه‌ها جهاددانشگاهی رنگ و بوی خاص امیدبخش خود را دارد، به گونه‌ای که به شکل‌گیری ذهن باز و تحرک بخش کمک می‌کند و توانسته مجموعه‌ای از نسل فرهیخته ای را پرورش داده و یا در مسیر شکوفایی قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه باید مشتاقانه به جهاددانشگاهی دست مریزاد گفت، تأکید کرد: باید آینده ای درخشان تر که خلاقیت و پیشرفت های علمی بیشتری به همراه داشته باشد را برای این نهاد از حیث بودجه، برنامه و رفتن به سمت پیشنهادهای پویاتر و فعال‌تر بر اساس گذشته افتخارآفرین آن را تدارک دید.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :