عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار عمل بزند

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۱۲۰
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۲ کد : ۶۰۶۶۷ فرهنگی تاپ خبر
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که ضرورت دارد جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار بزند، گفت: باید پذیرفت بسیاری از متون علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند ترجمه هستند و از صاحب‌نظران غربی به دست ما رسیده‌اند، پس جهاددانشگاهی باید به این نکات توجه داشته باشد و در حوزه علوم انسانی از خود ابتکار نشان دهد.
جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار عمل بزند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درپیش بودن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نهاد یکی از نهادهایی است که از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی در این نظام غرس شد و الحمدالله در طول چهار دهه گذشته خدمات بی‌بدیلی در حوزه‌های فرهنگی، فنی و مهندسی، پزشکی و علوم انسانی ارایه کرده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با روحیه جهادی که از آن بهره می‌برد و با توجه به ساختار نهادی آن تاکنون منشأ خدمات ارزشمندی بوده، البته توقع نیروهای انقلابی از جهاددانشگاهی بسیار بیشتر است و باید در عرصه‌هایی که کشور با مشکل روبه‌روست، ورود جدی و پررنگ‌تری داشته باشد و موضوعات مختلف را پیش ببرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که جهاددانشگاهی نقش بی‌بدیلی در نظام دارد، گفت: ما نمایندگان مجلس به عنوان سربازان انقلاب و سربازان حوزه‌های فرهنگی کاملا آمادگی داریم در جهت تحقق منویات رهبر عزیز انقلاب اسلامی که جهاددانشگاهی خودش را مقید به اجرای آنها می‌داند، ادای دین و خدمت داشته باشیم.

یزدی‌خواه با اشاره به این که موضوعات فرهنگی یکی از موضوعات اساسی است که باید جهاددانشگاهی به این عرصه ورود جدی و جهادگونه داشته باشد، افزود: مسائل فرهنگی آینده انقلاب و کشور را رقم می‌زنند؛ زمانی خدمات جهاددانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی و پزشکی و کشاورزی به بار خواهند نشست و نتیجه دستاوردهایش را به جامعه جهانی عرضه خواهد کرد که در عرصه‌های فرهنگی منشأ اثر باشد و کشور را صاحب نفوذ فرهنگی و سبک فرهنگی کند.

وی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: ضرورت دارد جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار بزند. باید پذیرفت بسیاری از متون علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند ترجمه هستند و از صاحب‌نظران غربی به دست ما رسیده‌اند، پس جهاددانشگاهی باید به این نکات توجه داشته باشد و در حوزه علوم انسانی از خود ابتکار نشان دهد.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد جهاد دانشگاهی فصل43


نظر شما :