سرپرست جهاددانشگاهی همدان بیان کرد:

نگارش و تدوین سند راهبردی کاهش و کنترل پدیده طلاق در همدان/ ارایه پنج طرح فناورانه و دانش‌بنیان با محوریت سفال

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۱۱۳
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰ کد : ۶۰۶۰۵ عمومی تاپ خبر
سرپرست جهاددانشگاهی همدان از ارایه پنج طرح فناورانه و دانش‌بنیان از سوی مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های واحد نگارش و تدوین سند راهبردی کاهش و کنترل پدیده طلاق در استان است.
نگارش و تدوین سند راهبردی کاهش و کنترل پدیده طلاق در همدان/ ارایه پنج طرح فناورانه و دانش‌بنیان با محوریت سفال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، دکتر مهدی میرزاپور سرپرست این واحد راه‌اندازی و افتتاح "سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی" و ارایه خدمات تخصصی در این حوزه را از مهمترین کارهای این واحد در یکسال گذشته برشمرد.

وی اضافه کرد: دریافت موافقت اصولی برای تاسیس مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان، زیر نظر پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی از دیگر کارهای موثر پیگیری شده در سال گذشته است.

دکتر میرزاپور ادامه داد: دریافت موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی طب کار و سلامت شغلی رانندگان ملایر، دریافت موافقت تأسیس مرکز جراحی محدود در ساختمان مرکز درمان ناباروری، اجرای طرح مطالعاتی "تهیه برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای بدون برنامه استان همدان"و  انجام طرح پژوهشی برنامه احصاء تعیین کننده‌های استانی آسیب‌های اجتماعی با همکاری اداره کل بهزیستی استان همدان در زمره کارهای مهم جهاددانشگاهی در سال گذشته بوده‌ است.

سرپرست جهاددانشگاهی همدان همچنین به اجرای طرح پژوهشی "حمایت از برنامه‌های اولویت‌دار استان در حوزه تحکیم و تعالی خانواده" و "نگارش و تدوین سند راهبردی کاهش و کنترل پدیده طلاق در استان همدان" به سفارش معاونت سیاسی استانداری همدان اشاره کرد.

دکتر میرزاپور تدوین راهبردهایی برای توسعه پایدار نواحی روستایی با تاکید بر کارآفرینی و مشاغل خانگی در استان، راه‌اندازی دوره کوچینگ برای کودکان و نوجوانان، راه اندازی مرکز مشاوره شغلی زیر نظر مرکز مشاوره خدمات اجتماعی، انجام پروژه راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان همدان برای پایدارسازی شغل، مشاوره و راهنمایی به ظرفیت 43 هزار و 500 نفر از مددجویان این نهاد را از دیگر کارهای انجام شده در یکسال گذشته عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری بیش از 190 عنوان برنامه توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان، اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و اردوهای ایران مرز پرگهر با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانشجویان و بازدید از صنایع دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته و بیش از 50 عنوان نشست تخصصی با حضور کارشناسانی از دانشگاه، در خصوص موضوعات روز برگزار شده است.

میرزاپور به اجرای طرح‌های نظرسنجی با هدف شناسایی نیازها و مطالبات اقتصادی مردم همدان به درخواست ادارات و نهادهای مختلف نیز اشاره کرد و گفت: نتایج این طرح‌ها در اختیار تصمیم‌گیران استان قرار گرفته است.

سرپرست جهاددانشگاهی همدان در بخش دیگری بیان کرد: مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال پنج طرح فناورانه و دانش‌بنیان به ستاد دانش‌بنیان استان ارایه کرده که شامل ارایه راهکارهای مناسب برای حذف کلسیت از خاک رس لالجین بدون آسیب‌زدن به ویژگی‌های این خاک، ضمن دارا بودن توجیه فنی- اقتصادی، جلوگیری از اتلاف دمایی کوره‌های سنتی، ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش دامنه کاربرد کوره‌های سنتی برای دامنه دمایی 1000تا 1200 درجه سانتی‌گراد، ارائه فرمولاسیون بدنه‌های سرامیکی با قابلیت ماشین‌کاری و ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش پلاستیسیته و فرم‌پذیری گل رس بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه سیر استان همدان، به عنوان یک محصول راهبردی و کم‌نظیر در کشور بوده و متاسفانه تنها به صورت خام‌فروشی توسط بهره‌برداران مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی واحد همدان با ورود به فرآوری این محصول ارزشمند، با ارایه طرح دانش‌بنیان، ایجاد و راه‌‌ندازی خط تولید نیمه‌صنعتی با عنوان "استخراج  و فرآوری اسانس، عصاره و مواد مؤثره محصول سیر استان " را در دستور کار قرار داده که بی‌تردید، راه‌اندازی این خط تولید دستاوردهای مناسبی برای شهر همدان و استان در پی خواهد داشت.

دکتر میرزاپور درباره تعامل جهاددانشگاهی همدان با سایر اداره ها نیز اظهار کرد: این نهاد دارای تعاملات مناسب و قابل قبولی با مدیریت کلان استان و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مانند معاونت عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دفتر امور زنان و خانواده استانداری، معاونت پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل تعاون روستایی، مرکز تحقیقات کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه‌های بوعلی‌سینا، علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی، صنعتی همدان، سیدجمال الدین اسدآبادی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل زندان‌ها و شهرداری‌های سراسر استان است. همچنین با توجه به فعالیت سه رسانه تاثیرگذار، جهاددانشگاهی همواره مورد توجه مسئولان استانی بوده و به علت انتشار اخبار بدون دخل و تصرف، مورد وثوق مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی همدان با رصد فعالیت‌ها، مسائل و درخواست‌های سازمان‌های مختلف، همواره در صدد احصای نیازهای سازمان‌های مختلف بوده تا بتواند با تکیه بر نیروی انسانی متخصص داخل مجموعه و یا خارج از آن، پاسخ مناسب و علمی را به این نیازها بدهد. به همین منظور جهاددانشگاهی همدان به طور پیوسته تفاهم‌نامه مشترک همکاری و قراردادهای همکاری را با سازمان‌های مختلف منعقد می‌کند.

سرپرست جهاددانشگاهی همدان همچنین گریزی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم زد و گفت: به فرموده معظم له "دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است"، جهاددانشگاهی نیز با تکیه بر عناصر جوانان مومن و انقلابی همواره سعی کرده است هم در عرصه کسب دانش و فناوری در مرزهای دانش پیشتاز باشد و هم با به کار گرفتن این دانش و فراهم سازی زمینه بهره بردن عموم جامعه از منافع دانش، به تقویت روحیه خودباوری و شاخص "ما می‌توانیم" که همواره تاکید امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است کمک کند.

دکتر میرزاپور افزود: جهاددانشگاهی همدان نیز با قراردادن مسئولیت و مدیریت‌های مختلف بر روی دوش جوانان، عمده فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود را با استفاده از توان آن‌ها به انجام می‌رساند. در این مسیر، جهاددانشگاهی استان همدان با هموار کردن مسیر فعالیت برای جوانان، سعی کرده مدیران لایقی را برای اداره امور تربیت کند. علاوه بر این، این واحد با برگزاری دوره‌های تخصصی شغل محور، جوانان را آماده ورود به بازار کار کرده که باعث تقویت روحیه خودباوری آن ها می‌شود. علاوه بر این فعالیت‌ها و طرح‌های شاخص پژوهشی این واحد با تکیه بر دانش جوانان اخذ و انجام می‌شود که این امر در تقویت روحیه "ما می‌توانیم" تاثیر به سزایی دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری طرح‌های این واحد سازمانی با تکیه بر مدیریت جهادی در پاسخ‌گویی به نیازهای استان را راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری برای خدمت‌رسانی به مراجعان استان همدان و استان‌های همجوار، برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی و معرفی فرصت‌های جدید شغلی به دانشجویان، به کارگیری دانشجویان متعهد در سازمان دانشجویان و کمک به تربیت مدیران موفق آینده و معرفی کارآفرینان بزرگ و موفق استان به دانشجویان اعلام کرد.

 

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :