سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی:

توسعه همکاری جهاددانشگاهی با بخش خصوصی/ واگذاری اراضی پارک‌های علم و فناوری این نهاد به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۸۷
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰ کد : ۶۰۴۴۶ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی از توسعه همکاری با بخش خصوصی به‌عنوان راهبرد جدید این سازمان نام برد و گفت: واگذاری اراضی پارک‌های علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای توسعه کسب‌وکارشان از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است.
توسعه همکاری جهاددانشگاهی با بخش خصوصی/ واگذاری اراضی پارک‌های علم و فناوری این نهاد به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر مسعود ابراهیمی معاون رییس و سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در نشست خبری چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد در سخنانی بیان کرد: در طول سالیان نهاد جهاددانشگاهی به‌واسطه مأموریت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... ساختارهای متنوعی برای خدمت به مردم برای خود تعریف کرده است، اما کمک‌های دولت متناسب با این زیرساخت‌ها افزایش پیدا نکرده است.

 وی افزود: درنتیجه اگرچه کمک دولت سالیانه رشد تقریباً متناسب با تورم دارد، اما میزان کمک دولت نسبت به بودجه موردنیاز جهاددانشگاهی کم است و سال‌به‌سال کاهش داشته باشد؛ این موضوع باعث شد در سیاست‌های جدید جهاددانشگاهی بحث ایجاد ثروت از طریق مشارکت با بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر ابراهیمی گفت: در سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان شرح وظیفه اصلی ما این است که دانش فنی جهاددانشگاهی را در بازار عرضه و وارد مرحله عمومی کنیم و درآمدهایی را برای تغذیه بخش پژوهش جذب کنیم.

وی ادامه داد: در راستای دغدغه ارتقای سطح معیشت کارکنان جهاددانشگاهی چند برنامه طراحی‌شده که اجرایی خواهد شد. اولین گام ساماندهی انضباط مالی و مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی از طریق میدان دادن به بخش خصوصی است.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که ساماندهی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی موضوع دیگری است که در چند ماه گذشته برای آن سیاست‌گذاری‌های خوبی انجام‌شده است، گفت: واگذاری اراضی پارک‌های علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای توسعه کسب‌وکارشان از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است. از اوایل مهرماه واگذاری اراضی به‌صورت بلندمدت آغاز می‌شود. سرمایه‌گذارانی که قصد مشارکت در توسعه کشور دارند نیز می‌توانند تقاضای خود را ارسال کرده و با جهاددانشگاهی همکاری کنند.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه هوش مصنوعی نیز بزرگ‌ترین رویداد هوش مصنوعی در جهاددانشگاهی طراحی‌شده که در آبان ماه در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این رویداد در رابطه با حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی تدابیری اندیشیده شده است که عرضه می‌شود.

وی در پایان گفت: در حوزه جوانی جمعیت نیز برنامه‌ریزی برای غربالگری ناباروری در کشور به تعداد یک‌میلیون نفر انجام‌شده که در صورت تأمین بودجه برنامه بسیار مهمی در این زمینه انجام خواهد شد تا اطلس ناباروری در کشور به دست آید.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :