معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی:

بهره‌مندی سالانه حدود یک‌میلیون نفر از آموزش‌های مهارتی و کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی/ برگزاری آزمون استخدامی برای بیش از ۷۰۰ هزار داوطلب

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۸۴
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۶۰۴۳۴ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با اشاره به آموزش‌های مهارتی و کوتاه‌مدت در این نهاد گفت: بیش از ۱۶۰ مرکز آموزش در ۹۰ شهر و شهرستان مستقر است و در سال حدود ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون نفر از این آموزش‌ها بهره می برند.
بهره‌مندی سالانه حدود یک‌میلیون نفر از آموزش‌های مهارتی و کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی/ برگزاری آزمون استخدامی برای بیش از ۷۰۰ هزار داوطلب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر محمدمحسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی امروز 10 مردادماه در نشست خبری چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد از سال 1370 فعالیت حوزه آموزشی خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد، گفت: رسیدن به بلوغ سازمانی و نیازهای جامعه برای انتقال مهارت‌ها جهاد دانشگاهی را به این سمت سوق داد.

وی افزود: آموزش‌های عالی غیردولتی این نهاد در قالب دو دانشگاه علم و فرهنگ تهران و علم و هنر یزد و شش موسسه آموزش عالی از مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی بالغ‌بر ۲۲ هزار دانشجو دارد و تاکنون نیز 80 هزار دانش‌آموخته داشته است.

دکتر غفوریان ادامه داد: آموزش‌های عالی علمی کاربردی این نهاد نیز در قالب ۳۸ مرکز فعال در 32 استان کشور مشغول ارائه خدمت هستند و با همکاری 3 هزار مدرس بالغ‌بر ‌۲۳ هزار دانشجو شاغل به تحصیل دارد.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در رابطه با آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی گفت: بیش از ۱۶۰ مرکز آموزش در ۹۰ شهر و شهرستان مستقر است و در سال حدود ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون نفر از این آموزش‌ها بهره می برندد.

وی با اشاره به این‌که در این نهاد تاکنون بیش از ۲۳۰۰ دوره آموزشی مهارتی تدوین و تصویب‌شده است، بیان کرد: ما بر مبنای نیازهای بومی و منطقه‌ای دوره‌های آموزشی جدید را جایگزین دوره‌های قبلی می‌کنیم.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که آموزش مبتنی بر ویژگی‌های نهادی جهاددانشگاهی باشد؛ یعنی آموزش صرفاً مبتنی بر دانش و مهارت افزایی نباشد بلکه مبتنی بر علوم کاربردی و امور فرهنگی باشد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه با همکاری وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، گواهینامه‌هایی که از سوی جهاد دانشگاهی صادر می‌شوند از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار می‌شوند، گفت: برخورداری از این طرح می‌بایست مورد تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد، منظور این است که این مشاغل ارزیابی‌شده باشند. این طرح از سال ۹۹ آغاز شد و سال گذشته به پایان رسید. بیش از ۵۴ هزار شغل از مزایای مشاغل خانگی برخوردار شده‌اند. همچنین دوره‌هایی نیز برای مهارت آموزشی سربازان را دنبال می‌کنیم.

دکتر غفوریان با اشاره به فعالیت مرکز آزمون جهاددانشگاهی تصریح کرد: حدود ۵ سال از تأسیس می‌گذرد و بالغ‌بر ۴۳ آزمون استخدامی توسط این مرکز با همکاری قوه قضاییه و سازمان اداری استخدامی برگزارشده است و بیش از ۷۰۰ هزار داوطلب در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده‌اند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: ما کانون ارزیابی مدیران را نیز در این معاونت داریم و مدیرانی که خواهان ارتقاء هستند در این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون نیز بیش از 206 کانون و ۱۱ هزار مدیر مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :