عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

عملکرد جهاددانشگاهی همسو با میدان دادن به جوانان است/الگوسازی دانش بنیان این نهاد در کشور

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۷۸
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۶ کد : ۶۰۴۰۰ عمومی تاپ خبر
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی با تکیه بر جوانان و میدان دادن به آنها در زمینه‌های مختلف کاری و آزمایشگاهی و با توجه به دانش آنها می‌تواند به الگو در زمینه دانش بنیان کشور تبدیل شود.
عملکرد جهاددانشگاهی همسو با میدان دادن به جوانان است/الگوسازی دانش بنیان این نهاد در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: از بزرگترین مزایای جهاددانشگاهی نسبت به دیگر مراکز علمی و دانشگاه‌ها ، کاربردی کردن فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد است.

وی افزود: در واحدهای جهاددانشگاهی، به صورت کاربردی بر روی موضوعات خاص هر منطقه کار می‌شود و باید تمامی مراکز دانشگاهی برای پیشرفت اشتغال در کشور مسیر جهاددانشگاهی را ادامه دهند.

به گفته نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، راه حل مشکل بیکاری و اشتغال در مراکز دانشگاهی دقیقا همین مسیری است که جهاددانشگاهی از گذشته تا به حال در پیش گرفته است و اگر تمامی مراکز دانشگاهی همین شیوه را (حتی کاربردی و تجربی تر) در پیش بگیرند، بسیاری از مشکلات اشتغال کشور به راحتی حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیک‌بین تصریح کرد: بزرگترین هدفی که جهاددانشگاهی می تواند در پیش بگیرد، تمرکز  در همان علوم و دانشی است که در آن بصورت آزمایشگاهی و تجربی تبحر پیدا کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر جوانان و میدان دادن به آنها در زمینه‌های مختلف کاری و آزمایشگاهی و با توجه به دانش آنها می‌تواند به الگوسازی در زمینه دانش بنیان کشور تبدیل شود.

وی اظهار کرد: تقویت روحیه جوانان جز با سپردن کارها به آنان محقق نمی شود. تا زمانیکه با شعار جوانگرایی و بدون عمل و تکیه به آنان بخواهیم کار کنیم، وضعیت ما بهتر نخواهد شد.

وی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: میدان دادن به جوانان نیازمند هزینه است و ما باید این هزینه را پرداخت کنیم تا آینده‌ای روشن برای کشور عزیزمان داشته باشیم و در حال حاضر عملکرد جهاددانشگاهی را همسو با این تعاریف می‌بینیم.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :