مدیر سامانه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی:

سامانه‌های جهاددانشگاهی با بهره گیری از هوش مصنوعی به روز و استاندارد می‌شود

۰۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۰ کد : ۶۰۳۵۸ آموزش و کارآفرینی
مدیر سامانه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با اشاره به تعدد و کثرت سامانه‌های موجود در حوزه معاونت آموزشی، از ضرورت تجمیع اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی و پیاده‌سازی و استانداردسازی Vortal تحت عنوان پنجره واحد (Single Window) خبر داد.
سامانه‌های جهاددانشگاهی با بهره گیری از هوش مصنوعی به روز و استاندارد می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، افشین صندوقدار عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و مدیر سامانه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی این نهاد با اشاره به تعدد و کثرت سامانه‌های موجود در حوزه معاونت آموزشی، از ضرورت تجمیع اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی و پیاده‌سازی  و استانداردسازی Vortal تحت عنوان پنجره واحد (Single Window) خبر داد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی در راستای پیاده‌سازی این طرح کلی به ساماندهی سامانه‌های موجود در این حوزه از بهمن سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در قدم نخست، بازنگری و توسعه سامانه رویش بعنوان یکی از اصلی‌ترین سامانه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی مورد توجه قرار گرفت و از این جهت باز مهندسی و طراحی سامانه رویش آغاز شد و پس از انجام مطالعات و بررسی مشکلات نسخه قدیمی، در اردیبهشت ۱۴۰۲، سامانه رویش نگارش جدید جایگزین نسخه قبلی و بارگذاری شد.

مدیر سامانه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، از استقرار و ثبات سامانه رویش خبر داد و  افزود: از ویژگی‌های مهم سامانه جدید، تجمیع تمامی اطلاعات مربوط به مراکز آموزشی اعم از فراگیران، دریافت و پرداخت‌ها، سرفصل‌ها و بانک مدرسان و سایر اطلاعات مرتبط با مراکز آموزشی است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه رویش جهاد دانشگاهی یکی از زیرمجموعه سامانه‌های پنجره واحد، هوشمند و استاندارد می‌شود یادآور شد: از آنجا که ساختار سامانه اخیر مبتنی بر آخرین تکنولوژی و استاندارهای نرم‌افزاری می‌باشد، این امکان را فراهم ساخته است که سایر سامانه‌های معاونت آموزشی به راحتی با سامانه فوق از طریق رابط نرم‌افزاری و پروتکل‌های استاندارد ارتباط برقرار نماید. بهره‌گیری از این تکنولوژی مزایای بسیاری بدنبال خواهد داشت که مهمترین آن افزایش امنیت سیستم، سرعت در فرآیندها و کنترل و رمزگذاری اطلاعات فراگیران مجموعه خود می‌باشد.

مدیر سامانه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی افزود: صیانت از اطلاعات فراگیران، مدرسان و همچنین ارایه خدمات مطابق با نیازهای فراگیران از مبانی اصول مشتری مداری است که سعی شده است در این سامانه لحاظ گردد.

صندوقدار بر توسعه سامانه رویش و همگام‌سازی سایر سامانه‌های معاونت نیز تاکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته برخی از سامانه‌های موجود در بطن سامانه رویش قرار خواهد گرفت و مخاطبان به راحتی و از طریق یک Portal قادر خواهند بود خدمات آموزشی خود را رصد و پیگیری‌ نمایند.

وی این نکته را نیز اضافه نمود که Vortal جامع معاونت آموزشی که خود شامل بخش‌های متعددی از Portalها می‌باشد در آینده نزدیک با کمک از فنآوری هوش مصنوعی قادر به ارایه خدمات بیشتری به مخاطبین خود خواهد بود.

مدیر سامانه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در پایان گفت: تجمیع سامانه‌های بازارکار، جاب‌ایران، سامانه ارزیابی و شایستگی، سامانه آزمون، سامانه یادگیری الکترونیکی و دیگر سامانه‌ها با رویکرد بهره‌گیری از هوش مصنوعی در دستور کار واحد فناوری اطلاعات معاونت آموزش و کارآفرینی قرار دارد.


نظر شما :