عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس:

رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال بر اساس بازار کار تنظیم شده است

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۳ کد : ۶۰۱۵۳ آموزش و کارآفرینی
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه رویکرد این نهاد در حوزه اشتغال براساس بازار کار تنظیم شده و مهارت، آموزش صحیح و کاربردی را مدنظر قرار می‌دهد، گفت: ورود و نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی به عرصه اشتغال کمک شایان و مضاعفی به کاهش معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت.
رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال بر اساس بازار کار تنظیم شده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، صدیقه البرزی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس امروز، 4 مردادماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس این نهاد گفت: همان­گونه که در اساسنامه جهاد دانشگاهی آمده این نهاد، پلی میان دانشگاه و جامعه است تا ارتباط میان عرصه علمی و دانشگاهی را با صنعت و کسب و کار در جامعه، تسهیل و تقویت کند.

وی افزود: این پیوند، به قدری ضرورت دارد که یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی است، به­ گونه‌ای که توسعه جوامع به شدت به کیفیت و چگونگی این ارتباط، وابسته است. از همین‌رو بینش و رویکرد علمی یکی از ویژگی­های محوری و مهم جهاد دانشگاهی به شمار می­آید.

البرزی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در جهت نیل به چشم­انداز خود مسئولیت­های کلانی در حوزه­های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برای خود بنا نهاده و بر همین مبناست که گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها، انجام تحقیقات کاربردی و توسعه­ای، ارائه خدمات علمی- فنی، حمایت از دانشجویان و پژوهشگران، فعالیت­های فرهنگی، ارائه آموزش­های رسمی علمی - کاربردی و دوره­های کوتاه مدت را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: عرصه پزشکی و درمان، علوم انسانی و کشاورزی، سه رکن مهم و کلیدی در جهاد دانشگاهی بوده و تاکنون دستاوردهای قابل تقدیری در این زمینه­ها به همراه داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال و رفع بیکاری در جامعه، این نهاد علمی در تولید دانش­بنیان بر اساس توان ملی و آموزش‌های تخصصی در بسترسازی و توسعه اشتغال جوانان، نقش ارزنده­ای ایفا کرده است.

البرزی گفت:‌ رویکرد این نهاد در حوزه اشتغال براساس بازار کار تنظیم شده و مهارت، آموزش صحیح و کاربردی را مدنظر قرار می‌دهد، لذا ورود و نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی به عرصه اشتغال کمک شایان و مضاعفی به کاهش معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: همچنین جهاد دانشگاهی با بهره­مندی از استعداد جوانان نخبه در بدنه علمی و پژوهشی در تولید علم نیز دارای اعتبار شایان توجهی است.

وی در پایان تأکید کرد: ظرفیت جهاددانشگاهی، یک سرمایه ملی است که توانسته با اتکا به مبانی خود، بسط خلاقیت و حمایت از ایده­های به­روز و علمی در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود و در تبدیل علم به ثروت، گام‌های مؤثری بردارد.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :