نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

حمایت ویژه دولت از مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی/ تقدیر از فعالیت‌های رسانه‌ای این نهاد

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۴۷
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰ کد : ۶۰۱۴۹ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت ویژه دولت از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان گفت: باید دولت به شکل ویژه‌ای این مراکز را حمایت کند زیرا با وجود این مرکز بیماران برای درمان به سایر استان‌ها مراجعه نمی‌کنند و این امر در کاهش هزینه‌های آن‌ها سهم به سزایی دارد.
حمایت ویژه دولت از مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی/ تقدیر از فعالیت‌های رسانه‌ای این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد جمعیت ۲.۵ درصد و در جاهایی به کمتر از ۰.۵ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که در آینده با چالش نیروی کار مواجه خواهیم بود.

وی افزود: به همین دلیل امسال یکی از موضوعاتی که احساس می‌شد قانون جوانی جمعیت بود که به دستور مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت و سال گذشته در مجلس مصوب شد.

ابراهیمی اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید در راستای این قانون انجام می‌شد درمان ناباروری در بین زوج‌های نابارور بود و آنان در تامین هزینه‌ها عاجز بودند.

این نماینده مجلس یادآور شد: با تلاش نمایندگان درمان ناباروری جزو بیمه محسوب شد و بالای ۹۵ درصد این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفت و پنج درصد باقی‌مانده در قالب وام‌های قرض‌الحسنه به زوجین پرداخت می‌شود.

وی افزود: پژوهشگاه رویان و ابن سینا از بهترین مراکز علمی در خاورمیانه محسوب می‌شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی لرستان نیز دارای یکی از بهترین مراکز علمی در حوزه درمان ناباروری است، بیان کرد: خوشبختانه روز به روز شاهد پیشرفت‌های خوبی در این مرکز هستیم.

وی افزود: به دلیل کمبود تجهیزات در این مرکز سال گذشته پیگیری موضوع انجام و مطرح شد و در ردیف بودجه 10میلیارد تومان برای این مرکز پیش‌بینی کردیم که تاکنون پنج میلیارد تومان تخصیص یافت و نیاز است مابقی آن نیز تخصیص داده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید دولت به شکل ویژه‌ای مراکز این چنینی را حمایت کند، گفت: با وجود این مرکز بیماران برای درمان به سایر استان‌ها مراجعه نمی‌کنند و این امر در کاهش هزینه‌های آنها سهم بسزایی دارد.

وی در خصوص فعالیت رسانه‌ای جهاددانشگاهی گفت: ایسنا و ایکنا، اخبار و مشکلات و مسائل را در حوزه‌ها مختلف بررسی و پیگیری می‌کنند و در بین مردم و پروژه‌ها حضور میدانی دارند و این موارد را به مسئولین و نمایندگان برای پیگیری گوشزد می‌کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خبرگزاری ایسنا در لرستان بیشترین همکاری را با مسئولین داشته است.

به گزارش ایسنا ابراهیمی تصریح کرد: ایسنا با تهیه گزارش به موقع، مشکلات مردم را در بخش‌های اقتصادی، معیشتی، بهداشت و درمان را به مسئولین انعکاس داده و در راستای رفع موانع توسعه استان پیش‌قدم بوده است.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :