عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

تلاش جهاددانشگاهی برای رسیدن کشور به جایگاه مناسب در منطقه/ لزوم کمک و همراهی با این نهاد

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۴۵
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۵ کد : ۶۰۱۲۷ عمومی تاپ خبر
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید به کمک و همراهی جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی توانسته است کشور را حوزه تولید علم، اکتشافت و خوکفایی به جایگاه مناسبی در میان کشورهای منطقه برساند.
تلاش جهاددانشگاهی برای رسیدن کشور به جایگاه مناسب در منطقه/ لزوم کمک و همراهی با این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: پژوهش و نوآری و اتکا به توان جوانان ایرانی مولفه ای بود که امام خمینی (ره) از آغازین روزهای انقلاب به آن اعتقاد داشتند و در تمام برهه های سخت و حساس از قبیل جنگ هشت ساله، با توجه به توان جوانان و دانشمندان ایرانی از گردنه های سخت و حساس عبور کردند.

وی افزود: وقتی که در دوران جنگ تحمیلی جوانان ما در مجموعه جهاددانشگاهی توانستند سیستم های پیشرفته مخابراتی انگلیسی را مهندسی معکوس کنند، همه فهمیدند که این نگاه امام نسبت به جوانان و پژوهش چقدر درست و دوراندیشانه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام جنگ نیز جهاددانشگاهی توانست کشور را در حوزه تولید علم، اکتشافات و خودکفایی به جایگاه مناسبی در میان کشورهای منطقه برساند که ما هم اکنون در بسیاری از پروژه های عظیم تولیدی، نفت و پتروشیمی و ... در حال استفاده از آن تولیدات و پژوهش ها هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز سالهاست که نسبت به این مجموعه دانش ساز و پژوهش کننده توجه ویژه دارند و اخیرا نیز این مجموعه را سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور خطاب کرده اند.

حضرت پور افزود: جهاددانشگاهی در دهه های گذشته به درستی نیازهای کشور را شناسایی و در جهت رفع آنها  حرکات درست و قدرتمندی همچون موسسه رویان انجام داده که به قطب های تولید علمی جهان در حوزه خود تبدیل شده است.

وی در خصوص عملکرد جهاددانشگاهی در تربیت نیروهای کارآمد و متعهد برای انقلاب گفت: جهاددانشگاهی مولود انقلاب است و باید ترکیبی از علم و ایمان و تلاش باشد، مهمترین رویکرد این نهاد اعتقاد به اصل "ما میتوانیم" است و خوشبختانه در این حوزه موفق عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تمام دستگاه های کشور خواست در مسیر پیشرفت کشور و تحقق سیاست های مد نظر رهبر معظم انقلاب، از هیچ همراهی و کمکی به مجموعه جهاددانشگاهی کوتاهی نکنند.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :