فرماندار همدان بیان کرد:

کمک جهاددانشگاهی برای تقویت ارتباط بین دانشجو و دانشگاه

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۵ کد : ۶۰۱۲۵ عمومی
فرماندار همدان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال‌جاری تاکید کرد: جهاددانشگاهی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد به نشاط در دانشگاه‌ها کمک کند.
کمک جهاددانشگاهی برای تقویت ارتباط بین دانشجو و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، مسلم مخفی در دیدار سرپرست و معاونان جهاددانشگاهی همدان در آستانه سالگرد تاسیس این نهاد، افزود: ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشجو و دانشگاه می‌تواند توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی تقویت شود.

وی تصریح کرد: راهبرد ایمان و امید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید در جهاددانشگاهی به خوبی سرلوحه کارها قرار گیرد.

مخفی همچنین با اشاره به فعالیت رسانه‌های تاثیرگذار در جهاددانشگاهی، اظهار کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در استان در حال اجراست که در هفته دولت بخشی از آن‌ها افتتاح می‌شود که لازم است رسانه‌های جهاد دانشگاهی با پرداختن به آن باعث امیدواری مردم شوند.

فرماندار همدان در بخش دیگری با اشاره به تقدس واژه "جهاد"، گفت: در مجموعه جهاددانشگاهی نیروهایی خوشفکر فعالیت دارند و صدق و صفای موجود در این مجموعه باعث پیشبرد اهداف شده است‌.

مخفی بر جوانی جمعیت نیز تاکید کرد و افزود: بخشی از مشکلات فرزندآوری در کشور مربوط به مسائل فرهنگی بوده اما در مواردی نیز مشکلات پزشکی خانواده‌ها را از داشتن فرزند محروم کرده که با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به تحکیم خانواده و بهبود روابط زوجین می‌توان کمک کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی همدان نیز در این دیدار بیان کرد: تاسیس سلامتکده طب سنتی یکی از پروژه‌های شاخص در یکسال گذشته بوده که در دو شیفت صبح و عصر به شهروندان خدمات ارایه می‌دهد.

مهدی میرزاپور افزود: به سرانجام رساندن پروژه درمان ناباروری با جدیت در حال پیگیری است که امید می‌رود با تخصیص به موقع منابع تا بهمن‌ماه بخشی از آن به بهره‌برداری برسد.

وی بهره‌مندی نزدیک به ۱۷ هزار نفر از خدمات مرکز طب‌کار، تدوین سند راهبردی کاهش و کنترل طلاق، ارایه خدمات مشاوره خانواده و  تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای بدون برنامه استان همدان را از جمله فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی همدان برشمرد.

میرزاپور درخصوص فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی همدان نیز گفت: نزدیک به ۱۳۰۰ دانشجو در موسسه غیرانتفاعی و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و دو مرکز آموزش‌های کوتاه مدت در همدان و یک مرکز نیز در ملایر فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با آموزش‌های کوتاه مدت سعی دارد ورود نیروی ماهر به بازار کار را تسریع کرده و در این راستا در سال گذشته بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، از آموزش‌های تخصصی این نهاد در استان بهره‌مند شده‌اند.

 

وی برگزاری مناظرات دانشجویی، اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور، مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح‌های نظرسنجی و انعکاس اخبار استان در خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس را از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی دانست.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :