طی نشسنی با حضور استاندار آذربایجان غربی مطرح شد؛

تحقق کامل تعهدات جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برای ایجاد اشتغال پایدار

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۹ کد : ۶۰۱۰۶ عمومی
 در جلسه کارگروه کمیته اشتغال ،اقتصاد و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی  اعلام شد ؛تعهد ایجاد اشتغال پایدار از سوی جهاد دانشگاهی استان به میزان صدو ده درصد محقق گردیده است.
تحقق کامل تعهدات جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برای ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این نشست که با حضور استاندار آذربایجان غربی تشکیل شد محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه با اجرای برنامه های تدوین شده شاهد کاهش نرخ بیکاری استان  به حدود 6.7 درصد هستیم ،  افزود: جذب بی سابقه اعتبارات ملی ، اتمام پروژه های نیمه تمام و احیای 240 واحد تولیدی راکد، در کاهش نرخ بیکاری استان نقش چشمگیری داشته است.

استاندار آذربایجان غربی به حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار نیز تاکید کرده و یادآور شد: برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی جهت رونق اشتغالزایی در استان، به دنبال مسیرهای میانبر قانونی هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به نگاه ملی دولت سیزدهم به رفع محرومیت های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف، افزود: پیشران توسعه آذربایجان غربی، گسترش تجارت است و با شناسایی ضعف ها در این حوزه ، اقدامات لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت درآمدهای مرزی و تجاری استان انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین ساماندهی و نظارت بر عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغالزایی را ضروری دانسته و افزود: دستگاههای اجرایی نیز روند معرفی طرح ها برای اخذ تسهیلات را تسریع کنند و در این راستا عملکرد بانک ها و دستگاه های مختلف درخصوص مدیریت تسهیلات اشتغالزایی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 دکتر رضا حسین زاده رییس جهاد دانشگاهی واحد استان آذربایجان غربی با تایید تحقق صدو ده درصدی  تعهدات این نهاد برای ایجاد اشتغال پایدار  گفت :براساس برنامه های توسعه ای دولت در جهت ایجاد اشتغال و یکپارچه سازی آن، دستگاه های اجرایی مکلف به ثبت میزان اشتغال ایجاد شده در زیر مجموعه خود براساس برنامه های تعهد پیشنهادی از سوی استانداری و اداره کار، تعاون و امور رفاهی گردیدند.

 وی ادامه داد : در همین راستا براساس تصمیم گیری های اتخاذ شده در جلسه شورای اشتغال استان ، میزان تعهد اشتغال  این نهاد 200 شغل تعیین گردید که جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی توانست تعداد 210 شغل را در این سامانه ثبت نموده و به میزان 110 درصد به تعهدات خود در زمینه اشتغال جوانان اقدام نماید.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه این میزان تعهد اشتغال مربوط به سال 1401 بوده و در سال جاری نیز ایجاد اشتغال 100 نفری بر عهده این نهاد گذاشته شده است اظهار داشت : در مدت ابلاغ این تعهد در سال جاری تاکنون 23 شغل  از سوی این نهاد ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت گردیده است.

وی با اشاره به رشته های شغلی ایجاد شده  توسط جهاد دانشگاهی گفت : بیشتر مشاغل ثبت شده توسط این نهاد در این سامانه شامل مشاغل خیاطی، قلاب بافی، تولید عسل، ویرایشگری کتاب، مترجمی کتاب، فرآوری و بسته بندی محصولات باغی، تولید عرقیات گیاهی و تولیدات چرمی بوده است.

دکتر حسین زاده ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی در حلقه زیست بوم این فرایند، اقدامات شناسایی، مشاوره شغلی، آموزش شغلی و بازاریابی را انجام داده است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  افزود: . پیش بینی می شود تا بهمن ماه سال جاری تعهدات این نهاد به صورت کامل در سامانه مذکور ثبت گردد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه زیست‌بوم کسب‌وکارهای خانگی در کشور شکلی نظام مند و درست به خود گرفته است گفت : در قالب این زیست‌بوم، جهاد دانشگاهی به پشتوانه تجربیات ارزنده گذشته و بدنه علمی و دانشگاهی خود در راستای ایفای نقش موثر خود گام برداشته است.

وی  تاکید کرد تحقق کامل اهداف طرح های اشتغالزایی به مدد نهادهای انقلابی و دانشگاهی  مانند جهاد دانشگاهی محتمل تر و به واقعیت نزدیک تر است .


نظر شما :