سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

جهاددانشگاهی با تکیه‌بر توان داخلی اقدامات بزرگ و موثری انجام داده است/ وجود پیوند مناسب برای کار جهادی و علمی در این نهاد

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۳۲
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۳ کد : ۶۰۰۵۷ عمومی تاپ خبر
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که جهاددانشگاهی برای جوانان کشورمان که وارد دانشگاه شده و به عرصه کار جمعی ورود می‌کنند محل بسیار مناسبی برای پیوند کار جهادی و علمی با کار انقلابی است، گفت: این نهاد یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی است که با رویکرد بومی‌سازی و تکیه‌بر توان داخلی توانسته کارهای بسیار بزرگ و موثری انجام دهد.
جهاددانشگاهی با تکیه‌بر توان داخلی اقدامات بزرگ و موثری انجام داده است/ وجود پیوند مناسب برای کار جهادی و علمی در این نهاد

دکتر حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی در ارزیابی از اقدامات آن بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از رهاوردها و نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی است که با رویکرد بومی‌سازی و تکیه‌بر توان بومی و تعلق‌خاطر به توان داخلی و نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه بزرگ کشور شکل گرفت و حلقه واسط بین دانشگاه و تولید واقع شد که کارهای بسیار بزرگی نیز انجام داده است.

وی با اشاره به این که جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف پیشتاز است، عنوان کرد: این نهاد باید از نگاه بوروکراتیک و اداری دوری کرده و بهتر است جنبه میدانی کار بر جنبه اداری و آکادمیک و حتی نظری غلبه کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس یازدهم با تأکید بر این که جهاددانشگاهی در مجموع یکی از نهادهای موفق بوده است، تصریح کرد: سه عنوان «ایمان، امید و اعتماد به جوانان» که در شعار امسال این نهاد گنجانده‌ شده، برگرفته از اهداف متعالی فلسفه وجودی این نهاد است. به نظر می‌رسد مادامی‌که این شعارها را در عرصه عمل پیگیر باشند موفق خواهند بود و همچنین می‌توانند نهادسازی و فرهنگ‌سازی کرده تا برای جامعه جوان کشورمان الگوسازی کنند.

دکتر گودرزی افزود: جهاددانشگاهی برای جوانان کشورمان که وارد دانشگاه شده و به عرصه کار جمعی ورود می‌کنند نیز محل بسیار مناسبی برای پیوند کار جهادی و علمی با کار انقلابی است.

وی در رابطه با این که چگونه می‌توان الگوسازی‌های مؤثر و فعالیت‌های امیدآفرین این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی را تقویت کرد، گفت: با توجه به اینکه خود از جامعه دانشجویی بوده‌ام، از قبل این حس را دارم که جهاددانشگاهی حضور فیزیکی مناسبی در عرصه‌هایی که نیازمند دانش و حوزه میدانی و اجرا است دارد، ولی در سال‌های اخیر احساسم این است که در عرصه‌های علمی و زیرساختی که نیاز و اولویت اساسی کشور است، جهاددانشگاهی باید محسوس‌تر به میدان بیاید.

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در عین‌حال خاطرنشان کرد: شناختی که از این نهاد دارم این است که جهاددانشگاهی نهادی مؤثر و موفق بوده و افق گشایی‌های جدیدی را انجام داده تا بیشتر در کنار مردم و مشکلات کشور حضور داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگرچه نگاه به آینده در جهاددانشگاهی وجود دارد، اما باید آن را در حوزه‌های زیرساختی کشور و تکنولوژی‌هایی که مشکل ‌داریم و به تحریم گره خورده است بیشتر معطوف کند، چراکه رفع مشکلات جامعه درگرو گره‌گشایی از این حوزه‌ها است و جهاددانشگاهی در این حوزه‌ها می‌تواند نمایان‌تر حضور داشته باشد.

 

 

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :