برگزاری دوره فرهنگی-آموزشی «تسهیلگری و توانمندسازی جوامع محلی»

۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۷ کد : ۵۹۹۷۴ فرهنگی
دوره فرهنگی-آموزشی «تسهیلگری و توانمندسازی جوامع محلی» از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ویژه دانشجویان استان تهران برگزار می شود.
برگزاری دوره فرهنگی-آموزشی «تسهیلگری و توانمندسازی جوامع محلی»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، ثبت نام دوره فرهنگی-آموزشی «تسهیلگری و توانمندسازی جوامع محلی» آغاز شد.

این کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان استان تهران به صورت رایگان و حضوری برگزار و در پایان نیز گواهی معتبر آموزشی به شرکت کنندگان ارایه می‌شود. همچنین مدت زمان کارگاه 32 ساعت و با یک جلسه بازدید از مناطق محروم همراه است.

دکتر محسن رحیمی، دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری و دکتر سارا آسترکی، دکترای علوم اجتماعی و بررسی مسائل اجتماعی ایران از مدرسان این دوره هستند.

لازم به ذکر است، محلات نابسامان و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ در اثر افزایش مهاجرت از روستا به شهر و توسعه شهرنشینی باعث سیمای نازیبا، وجود مناطقی با خدمات دریافتی پایین و ساکنینی کم‌توان و مشاغلی نامطمئن شده است. این عوامل، شرایط را برای پذیرش نا به هنجاری‌های اجتماعی فراهم می‌کند و نیازمند توجه و بهسازی است.

توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی از جمله راهبردهای موثر به منظور برون رفت از وضعیت موجود اینگونه سکونت‌گاه‌ها و حل مسائل و مشکلات آن ها است که این توانمند سازی خود نیازمند وجود متخصصانی جهت شناخت و رصد این مناطق می‌باشد. برگزاری کارگاه‌های تخصصی تربیت تسهیلگران می‌تواند نیروهای متخصصی را که توانایی جلب مشارکت و همکاری ساکنان را برای ساماندهی این مناطق در قالب سیاست‌های رفاهی دولت دارند تامین کند.

محل برگزاری این دوره خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری شرقی، پلاک 72، ساختمان شماره 2 جهاددانشگاهی، طبقه دوم، سالن شهید صبوری است. زمان برگزاری این دوره در ایام تابستان خواهد بود و ساعت و روزهای برگزاری کارگاه پس از پایان مهلت ثبت‌نام به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام و شرکت در دوره تا پایان روز 10 مردادماه 1402 به آدرس roytab.ir/tashilgari مراجعه یا با شماره 66978000 یا 66491536 (خانم علینژاد) تماس حاصل کنند.


نظر شما :