عضویت جهاددانشگاهی در شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی هرمزگان

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۸ کد : ۵۹۸۱۲ عمومی
سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان به همراه معاون آموزش و کارآفرینی، معاون فناوری و مرکز رشد این واحد با سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کرد.
عضویت جهاددانشگاهی در شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی هرمزگان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هرمزگان، سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان صبح امروز ۲۸ تیرماه در نشست با سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان با بیان این که با جهاددانشگاهی بیگانه نیستم، گفت: همواره با این نهاد انقلابی در ارتباط بوده‌ام و از فعالیت ها و دستاورهای بزرگ آن مطلع هستم و امیدواریم بتوانیم با وجود جهاددانشگاهی هرمزگان در مسیر توسعه هر چه بیشتر استان گام برداریم.

دکتر مهدی زندیه وکیلی اضافه کرد: به منظور بهره گیری از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی، این واحد از جلسه آینده در شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی استان عضوی فعال خواهد داشت که بتوان از ظرفیت خوب متخصصین آن استان بهر مند شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان با بیان این که توسعه و آبادانی به ایجاد زمینه اجتماعی نیاز دارد، افزود: جهاددانشگاهی استان با ابزارهای فرهنگی که در اختیار دارد می تواند بستر ایجاد زمینه های اجتماعی جهت توسعه استان را فراهم سازد.

وی اضافه کرد: هر توسعه‌ای نیازمند فراهم سازی زمینه اجتماعی و همراهی مردم را دارد و تا زمانی که افراد یک جامعه از فرآینده توسعه پیرامون خودآگاه نباشند همراهی مطلوبی در مسیر آبادانی و توسعه نخواهند داشت که جهاددانشگاهی در این حوزه نیز می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

زندیه وکیلی بر شناسایی پتاسیل های استان تاکید کرد و افزود: شناسایی ظرفیت‌های استان می‌تواند موجب رشد و پیشرفت آن شود که در این مورد نیز جهاددانشگاهی می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی اضافه کرد: احصاء مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف استان و ارائه راه حل برای آنها از دیگر اقداماتی است که انتظار می رود جهاددانشگاهی به صورت پیش گام و با ارائه برنامه در آنها ورود کند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و دانش بنیان با ماهیت حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ است.

دکتر احمد زاهری به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد نیست، یک فرهنگ و حرکت است اشاره کرد و افزود: بر اساس این فرموده مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی یک فکر و اندیشه است که بسط و گسترش آن در مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و جامعه، منشاء خیر و برکت و رشد و پیشرفت در کشور می‌شود.

به گفته وی، یکی از دلایل موفقیت مجموعه جهاددانشگاهی، تجربه سازمان موفق در عملیاتی کردن دانش در رشته‌های مختلف دانشگاهی و کاربردی کردن آن برای خدمت به جامعه است.

وی تصریح کرد: شبکه سراسری جهاددانشگاهی در همه استان‌ها و خوشنامی این موضوع در کشور، عامل توجه ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان دلسوز نسبت به فعالیت‌های جهاددانشگاهی است.

زاهری ظرفیت‌های قانونی و ساختار منعطف این نهاد عمومی در حوزه علم و فناوری را یکی از توانمندی‌های دیگر جهاددانشگاهی دانست و عنوان کرد: این مهم، موجب آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت‌های ویژه و تعیین شده از سوی مسئولان در سراسر کشور شده است.


نظر شما :