امضای تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری البرز و شهرک خصوصی استان

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۸ کد : ۵۹۷۷۰ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، صندوق پژوهش و فناوری استان و نخستین شهرک خصوصی غیر دولتی و صنعتی استان امضا شد.
امضای تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری البرز و شهرک خصوصی استان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، صندوق پژوهش و فناوری استان و نخستین شهرک خصوصی غیر دولتی و صنعتی استان امضا شد.

مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز در این مراسم گفت: پارک علم و فناوری استان البرز ماموریت خود را ارتباط صنعت و دانش قرار داده است و آماده پذیرش و حضور صنایع در مجموعه یکصد هکتاری خود است.

وی از راه اندازی حداقل دو صندوق سرمایه خطر پذیر شرکتی تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: اولویت پارک علم و فناوری توسعه اقتصاد دانش بنیان، شرکت های دانش بنیان و فناور با همکاری و همراهی بخش صنعت است.

رییس پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه ارائه خدمات مالی و اعتباری، بازرگانی و خدمات مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا به واحدهای صنعتی، شرکت ها و فعالان اقتصادی عضو این شهرک صنعتی است.

مهندس عباسی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری ماموریت خود را ارتباط صنعت و دانش قرار داده است، گفت: این پارک آماده پذیرش و حضور صنایع در مجموعه یکصد هکتاری خود است.

وی با اشاره به رشد جهش گونه پارک علم و فناوری البرز در دو سال گذشته گفت: توسعه زیر ساخت های فناورانه، استقرار بیش از 110 شرکت دانش بنیان و فناور  و ایجاد مرکز وینوا که در سطح کشور به مدلی بومی برای توسعه مشارکتی با صنایع تبدیل شده از موفقیت های شایان توجه پارک علم و فناوری البرز است.

مهندس عباسی تصریح کرد: استان البرز هم اکنون با دارا بودن 415 شرکت دانش بنیان رتبه چهارم کشوری را دارد و تلاش ما این است رتبه سوم شرکت های دانش بنیان در آینده نزدیک را کسب کنیم.

وی افزود: فروش شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز به دو هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید و صادرات شرکت های دانش بنیان این مجموعه به هفت میلیون دلار افزایش یافت.

وی بر توسعه زیر ساخت های فناورانه اشاره و تاکید کرد: توسعه زیر ساخت های فناورانه و توسعه فضای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور و نیز شرکت های خلاق از اولویت های استان است و تحقق آن، حمایت مجموعه دستگاه های استان بویژه صنایع و شرکت های فعال در بخش خصوصی  را طلب می کند.

مهندس عباسی همچنین بر راه اندازی پردیس فناوری و نیز انعقاد قرار دادهای توسعه فناوری با همکاری صنایع اشاره کرد و گفت: مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا نیز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی تجهیز شده و به مرور در اختیار فناوران و شتاب دهنده ها و صنایع و مراکز تحقیق و توسعه کارخانجات  قرار می گیرد.

گفتنی است، امضای این تفاهم نامه ۳ جانبه در راستای ارتباط صنعت با دانش و توسعه علمی و اقتصادی استان در حاشیه جلسه مجمع عمومی سالیانه شهرک صنعتی هشتگرد که اعضای هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان، فناوران و صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی حضور داشتند، انجام شد.


نظر شما :